×
×

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان

  • کد نوشته: 2826
  • ۳۰ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین شیرزاد در نشست با فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی ضمن تشریح برخی فعالیت‌های این سازمان در حدود دو ماه مدیریت جدید این سازمان از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد. وی افزود: عملیات خرید حمایتی شیر با هماهنگی وزارت متبوع و معاونت امور […]

    پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین شیرزاد در نشست با فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی ضمن تشریح برخی فعالیت‌های این سازمان در حدود دو ماه مدیریت جدید این سازمان از پرداخت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان خبر داد.

    وی افزود: عملیات خرید حمایتی شیر با هماهنگی وزارت متبوع و معاونت امور دام و مرکز اصلاح نژاد دام از تعداد ۷ استان کشور به ۱۷ استان برنامه‌ریزی و توسعه یافت.

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: پس از هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کنندگان, قیمت خرید حمایتی شیر خام از پایه هر کیلو ۱۳ هزار ریال در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ۱۴ هزار و ۴۰۰ ریال افزایش یافت.

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص خرید سیب‌زمینی بهاره نیز گفت: در منطقه جنوب کرمان، خوزستان، گلستان و اصفهان حدود ۲۶ هزار تن سیب‌زمینی بهاره به صورت تضمینی خریداری و حدود ۷۳ درصد وجه کشاورزان پرداخت شده است.

    وی خاطرنشان کرد: فروش خرما و زعفران خرید حمایتی سال ۹۶ به ترتیب حدود ۴۷ و ۲۰ درصد محصول موجود در بورس به صورت نقدی و صرفا با اخذ ضمانت‌نامه معتبر بانکی نیز توسط این سازمان انجام و برنامه زمان‌بندی زعفران نیز تهیه گردید.

     شیرزاد با اشاره به اینکه اتحادیه مرکزی تعاونی‌های تولید، کشاورزی و روستایی کشور باید در اندیشه تأسیس واحدهای خدمات تجاری و بازرگانی جدیدی با شکل حقوقی شرکت‌های سهامی خاص باشد، گفت: در شرایط پرتلاطم اقتصادی امروزی، وظیفه مدیریت واردات نهاده‌ها و صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای هدف را به عهده گیرد.

    وی افزود، اشکال شرکت‌های سهامی در مقایسه با تعاونی‌ها، در ارتباط با فعالیت‌های خدماتی و تجارت داخلی و بین‌المللی ، بازارمحورتر و سرمایه پذیر تر بوده و قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتر داشته و متکامل‌ترند.

    مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در بخش دیگری از سخنان خود به مداخله هدفمند و حسابگرانه در بازارها  همراه با نظام پایش و بازار خوانی هوشمندانه( به میزان ۷تا ۱۰ درصد موجودی بازار و نه بیشتر) را از مهم‌ترین استراتژی‌های بازرگانی سازمان در آینده تلقی نمود.

    رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان به اختصاص سهم ۶۷.۳  درصدی  و دریافت تخفیف دو هزار میلیارد ریالی برای سازمان تعاون روستایی در موضوع واگذاری شرکت خدمات حمایتی، دست بالا و اختیارات مجمعی سازمان در کنسرسیوم مزبور را از جالب‌توجه‌ترین دستاوردهای سازمان در حوزه بذر و کود اعلام داشته، ایجاد تعادل و قرابت راهبردی میان فعالیت‌های بخش بازرگانی و مناسبات مالی سازمان را کلیدواژه دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر سازمان عنوان نمود.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *