×
×

پرورش دهندگان ماهی اقدام به نصب سایه بان کنند

  • کد نوشته: 479528
  • ۲۰ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، پرورش دهندگان ماهی به منظور کاهش تبخیر و آفتاب سوختگی نسبت به استفاده از سایه بان روی سقف پرورش ماهی اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروین رفیعی گفت: با توجه به بارش های […]

    پرورش دهندگان ماهی اقدام به نصب سایه بان کنند
  • کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، پرورش دهندگان ماهی به منظور کاهش تبخیر و آفتاب سوختگی نسبت به استفاده از سایه بان روی سقف پرورش ماهی اقدام کنند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پروین رفیعی گفت: با توجه به بارش های رگباری به گلخانه داران و پرورش دهندگان قارچ کنترل دریچه های سقفی و مقاوم سازی گلخانه ها توصیه می شود.

    به گفته او، باغداران برای جلوگیری از آفتاب سوختگی برگ درختان مرکبات نسبت به استفاده از محلول کائولین اقدام کنند. با توجه به خطر برق گرفتگی و احتمال بارش، دامداران از چرای دام اجتناب کنند.

    براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۷ تیرماه ۱۶۲.۸ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۴.۴ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۲۷‌.۵ میلی متر است که این امر افزایش ۲۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۸.۴ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

    بنابر نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب بوشهر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

    روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت شدید ادامه دارد. همچنین تا دوز دوشنبه روند افزایش دمل بخصوص در سواحل دریای خزر، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز قابل توجه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *