×
×

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی تولید مرکبات نسبت به سال قبل

  • کد نوشته: 476732
  • ۱ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و دمای نسبی بالاتر از نرمال امسال شاهد فراوانی تولید هندوانه بودیم. او ادامه داد: با توجه به گرانی و تورم شدید، قیمت تمام شده محصولات باغی و جالیزی بالاست و نباید قیمت سال گذشته محصولات را ملاک قرار […]

    پیش بینی رشد ۱۰ درصدی تولید مرکبات نسبت به سال قبل
  • مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و دمای نسبی بالاتر از نرمال امسال شاهد فراوانی تولید هندوانه بودیم.

    او ادامه داد: با توجه به گرانی و تورم شدید، قیمت تمام شده محصولات باغی و جالیزی بالاست و نباید قیمت سال گذشته محصولات را ملاک قرار دهیم.

    شادلو گفت: مقایسه قیمت محصولات کشاورزی نسبت به سال قبل منطقی نیست چرا که قیمت نهاده‌های کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از سایر قسمت‌های زنجیره همچون واسطه‌ها و خرده فروشان انتظار می‌رود که افراد انصاف را به خرج دهند و در مناسبت‌های مختلف به بهانه  مختلف قیمت‌ها را افزایش ندهند.

    به گفته او، تولیدکنندگان به واسطه شرایط سخت اقتصادی نگران فروش هستند چرا که در شرایط فعلی، بسیاری از خانوارها توان خرید ندارند.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: از خرده فروشان انتظار می‌رود که قیمت‌ها را متعادل نگه دارند تا با افزایش مصرف روبه‌رو شویم.

     شادلو با تاکید بر تنوع بی نظیر تولید محصولات جالیزی و خانواده مرکبات گفت: با توجه به تنوع اقلیمی و تولید مناسب، کمبود خاصی در بحث عرضه نداریم و قیمت‌های بالا ناشی از حلقه‌های متعدد تولید است.

    این مقام مسئول گفت: گرچه در فصل بهار تگرگ و سرمازدگی تا حدودی بر تولید اثر گذاشت، اما برآوردها حاکی از آن است که تولید مرکبات نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *