×
×

چالش جدید دامداران در تامین نهاده‌های دامی

  • کد نوشته: 479063
  • ۱۸ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به عدم توان دامداران برای خرید نهاده‌های دامی با قیمت‌های جدید، درباره کشتار دام های مولد هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر ، سید احمد مقدسی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشتار دام‌های مولد و آبستن در […]

    چالش جدید دامداران در تامین نهاده‌های دامی
  • رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به عدم توان دامداران برای خرید نهاده‌های دامی با قیمت‌های جدید، درباره کشتار دام های مولد هشدار داد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر ، سید احمد مقدسی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشتار دام‌های مولد و آبستن در کشور، گفت: دامداران از سر ناچاری و استیصال روی به چنین کارهایی می‌آورند.

    وی توضیح داد که وزارت جهاد کشاورزی هنوز سهمیه نهاده‌های دامی دامداران را تا ٢٠ اردیبهشت ماه که با ارز ۴٢٠٠ تومانی بوده، نداده و نهاده‌های با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.

    مقدسی ادامه داد: قرار بود در خرید نهاده‌های دامی با ارز نیمایی نصف مبلغ را دامدار و نیم دیگر آن را بانک کشاورزی بپردازد.

    وی افزود: زمانی که نرخ ارز ۴٢٠٠ تومانی بود هزینه یکماه نهاده مورد نیاز دامدار ۵٠٠ میلیون تومان می‌شد اما این رقم در حال حاضر به ٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان رسیده است که حتی اگر نصف آن را قرار باشد دامدار پرداخت گند نیاز به بیش از ٣ برابر نقدینگی نسبت به قبل دارد.

    مقدسی گفت: این در حالی است که دستور العمل ها و شیوه‌های اجرایی بانک نیز بسیار دشوار و زمان بر است و دامداران نمی‌توانند تسهیلات بانکی را دریافت کنند.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز بحث اعتبار سنجی در شعب بانکی مشکل ساز شده که در این زمینه با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد که مسئول مستقیم این کار است مذاکراتی داشته ایم و وی قول داده که این مسأله را بررسی و حل کند.

    مقدسی از مسئولان خواست هر چه سریع‌تر به این مشکلات دامداران رسیدگی و آنها را حل کنند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *