×
×

چرا انجمن قلب آمریکا مصرف خرما را توصیه کرده است؟

  • کد نوشته: 475363
  • ۹ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، همانقدر که در فصل تابستان مصرف خرما باعث بروز مشکلاتی مانند آکنه، حساسیت و بالا رفتن بیش از اندازه کالری و احساس کلافگی می‌شود، در فصل پاییز، مصرف آن عالی است. نخستین و مهمترین دلیل آن نیز تأمین هیدرات کربن (‌قند) و انرژی لازم برای بدن […]

    چرا انجمن قلب آمریکا مصرف خرما را توصیه کرده است؟
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، همانقدر که در فصل تابستان مصرف خرما باعث بروز مشکلاتی مانند آکنه، حساسیت و بالا رفتن بیش از اندازه کالری و احساس کلافگی می‌شود، در فصل پاییز، مصرف آن عالی است. نخستین و مهمترین دلیل آن نیز تأمین هیدرات کربن (‌قند) و انرژی لازم برای بدن در فصل سرماست. هر عدد خرما ۲۰ کالری انرژی داشته و حاوی پنج گرم هیدرات‌کربن و ۲.۸ میلی‌گرم کلسیم است. اگر دچار اضافه وزن نبوده، غلظت خون شما بالا نیست و دچار حساسیت خوراکی هم نیستید، می‌توانید روزانه تا پنج عدد خرما مصرف کنید. خرما به تنظیم سوخت‌‌و‌‌ساز بدن نیز کمک می‌کند.


    از خشکی درمی‌آیید
    در فصل سرما به دلیل کاهش تحرک بدنی و کاهش مصرف آب، یبوست بروز می‌کند. خرما بافت نرم (پالپ) داشته و همین مسأله مانع از بروز یبوست و دفع آسان مدفوع می‌شود. دفع آسان مدفوع مانع از ابتلا به بواسیر نیز می‌شود.

    از ایست، بازمی‌ایستید
    خطر سکته قلبی در فصل‌های سرد سال بیشتر است. اما آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرما باعث افزایش انعطاف‌پذیری دیواره رگ‌ها شده و خطر سکته قلبی کاهش می‌یابد. «ایزوفلاون» موجود در خرما نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد.
    نکته: اگر غلظت خون شما بالاست در مصرف خرما احتیاط کنید. به این دلیل که میزان آهن این میوه زیاد است و باعث افزایش غلظت خون می‌شود.

    چرب نمی‌شوید
    خرما میزان کلسترول خون را تنظیم می‌کند. از طرفی بدن را در مقابل «استرس‌های اکسیداتیو» یعنی اثر مخرب باقی‌مانده حاصل از تجزیه مواد غذایی، مقاوم می‌کند؛ بنابراین خطر ابتلا به بسیاری از انواع سرطان‌ها کاهش می‌یابد. این ویژگی‌ها در افراد سالم و در افراد دارای کلسترول بالا وجود دارد.

    با آرامش جریان دارد
    فشار خون بالا، یکی دیگر از بیماری‌هایی است که مصرف خرما می‌تواند به تنظیم آن کمک کند. دلیل اصلی آن نیز میزان پتاسیم بالای خرماست. هر عدد خرما حدوداً حاوی ۱۶۰ میلی‌گرم پتاسیم است. مقدار پتاسیم البته در انواع خرما متفاوت است؛ اما انواع آن حاوی مقدار مناسبی پتاسیم هستند. این عنصر باعث تقویت عضله‌های قلب و رگ‌ها و بهبود عملکرد آنها و در نتیجه کنترل فشار خون می‌شود.

    خرما، منبع عناصر
    این میوه خاص، حاوی سلنیوم، منیزیم، مس و منگنز است. این عناصر برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از خطر ابتلا به پوکی استخوان مهم هستند. ویتامین (K) موجود در خرما باعث بهبود کیفیت و سرعت انعقاد خون می‌شود.

    صورت‌ را گلگون می‌کند
    خرما سرشار از آهن است؛ بنابراین برای افراد دچار کم‌خونی، مصرف خرما بسیار مفید است. علاوه بر این آهن نوعی «کو- آنزیم» بوده که باعث بهبود عملکرد هورمون‌ها می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *