×
×

چرا باید هندوانه بخوریم؟

  • کد نوشته: 476684
  • ۲۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از هلث تودی، آنتی اکسیدان‌ها که به عنوان معجزه‌های حیات شناخته می‌شوند منافع زیادی دارند و لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و اختلالات چشمی مرتبط با افزایش سن مرتبط است. جالب است بدانید که هندوانه یک میوه است اما در […]

    چرا باید هندوانه بخوریم؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از هلث تودی، آنتی اکسیدان‌ها که به عنوان معجزه‌های حیات شناخته می‌شوند منافع زیادی دارند و لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و اختلالات چشمی مرتبط با افزایش سن مرتبط است.

    جالب است بدانید که هندوانه یک میوه است اما در عین حال غذای شیرین عالی است که بسیار مغذی و خوشمزه است.

    یک فنجان هندوانه حاوی:

    ۴۶ کالری

    ۱۲ گرم کربوهیدرات

    ۸۶۵ واحد بین المللی ویتامین آ معادل ۰.۲۶ میلی گرم

    ۱۲ میلی گرم ویتامین سی

    ۱۷۰‌میلی گرم پتاسیم

    ۰.۱ میلی گرم ویتامین ب۶

    و جالب است که هندوانه بدون چربی کلسترول و سدیم است.

    ویتامین ب۶ برای سلامت پوست و چشم مهم است. ویتامین آ به بدن شما کمک می کند تا پروتئینی را که در غذا می خورید، تجزیه کند و همچنین برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی و عملکرد عصبی مناسب مهم است.

    ویتامین سی هم به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین جذب آهن کمک می کند. پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای بدن است و برای کاهش فشار خون مفید است و برای عملکرد اعصاب نیز مهم است.

    هندوانه به بدن آب رسانی می کند

    همانطور که از نام انگلیسی آن مشخص است(واترلمون و اشاره به لغت واتر در آن)، ۹۲ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. جای تعجب نیست که این صیفی رایج ترین صیفی ای است که در آمریکا خورده می شود و برای شاداب ماندن و هیدراته ماندن در روزهای گرم تابستان عالی است. هندوانه در ایران هم بسیار محبوب است و از دیرباز در سفره ایرانیان جای داشته اشت.

    راه های زیادی برای خوردن هندوانه علاوه بر خوردن هندوانه به سبک معمول هست و حتی شاید ندانید که میتوانید آن را کمی کباب کنید( هر طرف دو دقیقه) و سپس بخورید یا قطعات هندوانه را داخل مخلوط کن بریزید و اسموتی درست کنید و یا آن را به سالاد اضافه کنید و یا از پوست آن ترشی درست کنید.

    راه های انتخاب یک هندوانه عالی

    هنگام انتخاب هندوانه، به دنبال هندوانه ای باشید که سفت، متقارن و سنگین(توپر) باشد. در خصوص هندوانه‌های گرد در اثر ماندن روی زمین و رسیدن در آفتاب باید یک لکه زرد در قسمت زیرین وجود داشته باشد. اگر این لکه خیلی کم رنگ یا سفید باشد، ممکن است خیلی زود چیده شده باشد و رسیده نباشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *