×
×

چرا نرخ مصوب مرغ در همه مغازه‌ها رعایت نمی‌شود؟

  • کد نوشته: 480380
  • ۱۱ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، مهدی یوسف‌خانی _ رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، در پاسخ به این سوال که چرا مرغ گرم در برخی مغازه‌ها بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود؟ گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۶۳ هزار تومان است، اما اینکه در […]

    چرا نرخ مصوب مرغ در همه مغازه‌ها رعایت نمی‌شود؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، مهدی یوسف‌خانی _ رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، در پاسخ به این سوال که چرا مرغ گرم در برخی مغازه‌ها بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود؟ گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۶۳ هزار تومان است، اما اینکه در برخی مغازه‌ها مرغ با قیمت بالاتر عرضه می‌شود به دلیل افزایش قیمت در مبدا است.

    وی ادامه داد: متاسفانه برخی مرغداران بر اساس قیمت مصوب جدید هم مرغ را عرضه نمی‌کنند. با مرغ ۶۳ هزار تومانی، تولیدکننده باید مرغ زنده را با قیمت ۴۲ هزار تومان به کشتارگاه بدهد، ولی مرغدار حدود ۳۰۰۰ تومان بالاتر یعنی ۴۵ هزار تومان مرغ زنده می‌فروشند که این ۳۰۰۰ تومان، قیمت مرغ گرم کشتار شده را ۴۵۰۰ بالاتر می برد. یعنی اینکه گاهی مرغ به حدود ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان می‌رسد، به دلیل افزایش قیمت در مرغداری‌ها است.

    رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اضافه کرد: با این وجود دلیل نمی‌شود که مغازه‌داران با قیمت‌های بالا بفروشند. مغازه‌داران و مراکز عرضه نباید مرغ را بیش از ۵۸ هزارتومان به صورت عمده خریداری و بیش از ۶۳ هزار تومان عرضه کنند. این نرخ قانونی است و همه ملزم به رعایت آن هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *