×
×

چرا نوشیدن آب‌پرتقال در وعده صبحانه مضر است؟

  • کد نوشته: 4702
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، دانشمندان می‌گویند هرگز نباید هنگام صبحانه آبمیوه مصرف شود. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آب پرتقال با معده خالی، دستگاه گوارش را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در کار باکتری‌های مفید دستگاه گوارش نیز اختلال ایجاد کند. به گفته محققان، آبمیوه شامل قند فروکتوز […]

  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، دانشمندان می‌گویند هرگز نباید هنگام صبحانه آبمیوه مصرف شود. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آب پرتقال با معده خالی، دستگاه گوارش را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در کار باکتری‌های مفید دستگاه گوارش نیز اختلال ایجاد کند.

    به گفته محققان، آبمیوه شامل قند فروکتوز است که پس از مصرف به سرعت به روده کوچک می‌رسد. بعد از مدتی خالی بودن معده مثلا هنگام صبح روده‌ها قادر به فرآوری میزان زیادی فروکتوز نیستند و درنتیجه فروکتوز به روده بزرگ وارد می‌شود. این قند در روده بزرگ با باکتری‌های خوب که برای فرآوری قندها طراحی نشده‌اند در تماس قرار می‌گیرد. دانشمندان می‌گویند احتمال این‌که این شرایط تاثیرات بدی بر سلامت داشته باشد وجود دارد. افزون براین، از آنجا که فرآوری آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین در بدن به دلیل فقدان فیبرها، چربی‌ها و پروتئین‌ها در این مواد بسیار سریع‌تر از فرآوری یک میوه کامل صورت می‌گیرد، مصرف آنها هنگام صبح، گرسنگی شما را برای مدت بسیار کمی تسکین می‌دهد و باعث می‌شود در طول روز به مصرف کالری‌های بیشتری روی بیاورید. در برخی افراد این گرسنگی و کمبود کالری کاهش سطح انرژی و تغییرات خلق و خو را به دنبال دارد. توصیه دانشمندان مصرف میزان متعادلی از شیرینی‌ها بعد از وعده‌های غذایی است. همچنین توصیه می‌شود.
    به جای مصرف هر نوع نوشیدنی شیرین هنگام صبح، تشنگی خود را با نوشیدن یک یا دو لیوان آب برطرف کنید و کمی بعد از صبحانه مصرف میوه پرتقال را به عنوان یک میان‌وعده سالم در نظر داشته باشید.

    سلامت نیوز

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *