×
×

چرا پروتئین مهم است؟

  • کد نوشته: 475880
  • ۲۶ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، کلمه پروتئین از کلمه یونانی “protos” گرفته شده است، که “منعکس کننده وضعیت قفسه بالای پروتئین در تغذیه انسان است.” درشت مغذی ها مواد مغذی مورد نیاز ما در مقادیر بیشتری هستند که انرژی ما را تامین می کنند. به عبارت دیگر، چربی، پروتئین و کربوهیدرات […]

    چرا پروتئین مهم است؟
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از سلامت نیوز ، کلمه پروتئین از کلمه یونانی “protos” گرفته شده است، که “منعکس کننده وضعیت قفسه بالای پروتئین در تغذیه انسان است.”

    درشت مغذی ها مواد مغذی مورد نیاز ما در مقادیر بیشتری هستند که انرژی ما را تامین می کنند. به عبارت دیگر، چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها. بدن برای حفظ زندگی به مقادیر زیادی درشت مغذی نیاز دارد، از این رو اصطلاح “ماکرو” نامیده می شود. هر گرم پروتئین حاوی ۴ کالری است. پروتئین حدود ۱۵ درصد از وزن بدن افراد را تشکیل می دهد.

    چرا پروتئین مهم است؟

    از نظر شیمیایی، پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که ترکیبات آلی از کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن یا گوگرد هستند. به گفته مؤسسه ملی سلامت (NIH) همانطور که آمینو اسیدها بلوک های سازنده پروتئین ها هستند، پروتئین ها نیز بلوک های سازنده توده عضلانی هستند.

    زمانی که پروتئین در بدن تجزیه می شود، به سوخت توده عضلانی کمک می کند، که به متابولیسم کمک می کند. همچنین به سیستم ایمنی کمک می کند تا قوی بماند. به شما کمک می کند سیر بمانید. تحقیقات زیادی نشان داده است که پروتئین اثرات سیری دارد.

    به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که سیری یا احساس سیری بعد از غذا، پس از مصرف یک میان وعده با پروتئین بالا بهبود یافته است. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت محققان میان وعده های بعد از ظهر شامل ماست پر پروتئین، کراکر پرچرب و شکلات پرچرب را مقایسه کردند. در میان زنانی که در این مطالعه شرکت کردند، مصرف ماست منجر به کاهش بیشتر گرسنگی بعد از ظهر در مقایسه با شکلات شد. مطالعه مشابهی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که نوجوانانی که از میان وعده های بعد از ظهر با پروتئین بالا استفاده می کردند، کاهش اشتها، سیری و کیفیت رژیم غذایی را نشان دادند. نوجوانان همچنین خلق و خوی و شناخت بهتری داشتند.

    وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که ۱۰٪ تا ۳۵٪ کالری روزانه از پروتئین تامین شود. اینکه چقدر آن برابر با گرم پروتئین است بستگی به نیازهای کالری فرد دارد. طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، مقدار غذاهای غنی از پروتئین که یک فرد باید مصرف کند به سن، جنس و سطح فعالیت بدنی بستگی دارد.

    سطح ایمن پروتئین از ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، تا ۲ گرم پروتئین در هر کیلوگرم برای ورزشکاران بسیار فعال متغیر است.

    تمام مواد غذایی ساخته شده از گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا و نخود، تخم مرغ، محصولات سویای فرآوری شده، آجیل و دانه ها بخشی از گروه پروتئین محسوب می شوند. برای افرادی که گوشت نمی خورند، سویا، شاهدانه و آب پنیر منابع خوبی از پروتئین هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *