×
×

چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”

  • کد نوشته: 8167
  • ۱۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نکات زیر در وعده سحر باید رعایت شود: -‌ از غذاهای کم حجم و غنی از مواد مغذی که کم نمک، کم چرب و کم شیرین هستند، استفاده شود. -‌ اصولا مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن […]

    چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”
  • به گزارش سلامت نیوز به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نکات زیر در وعده سحر باید رعایت شود:

    -‌ از غذاهای کم حجم و غنی از مواد مغذی که کم نمک، کم چرب و کم شیرین هستند، استفاده شود.

    -‌ اصولا مصرف زیاد قند، نمک و چربی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

    -‌ در وعده سحری مقدار مناسبی از سبزی‌های مختلف اعم از سبزی خوردن و سالاد استفاده شود.

    -‌ سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی و خشکی گلو که می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ کند، جلوگیری می‌کنند.

    -‌ مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود؛ چراکه مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین و ورود سریع قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه افت قند خون موجب گرسنگی زودرس می‌شوند.

    -‌ با توجه به اینکه کم آب شدن بدن و خشکی گلو می‌تواند زمینه را برای ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ فراهم کند، در وعده سحر سبزی‌هایی که آب بیشتری دارند و در طول روز از تشنگی و کم آبی بدن جلوگیری می‌کنند مثل کاهو، خیار و گوجه فرنگی استفاده کنید.

    -‌ نوشیدنی‌های خیلی شیرین مانند نوشابه‌های گازدار، شربت‌ها و چای خیلی شیرین و چای پررنگ هم موجب تشنگی، خشکی دهان و گلو در طول روز می‌شوند و توصیه می شود در وعده سحر مصرف نشوند. چای پررنگ به این دلیل که ادرار آور است می‌تواند موجب دفع آب بدن و کم آبی در طول روزه‌داری شود.

    -‌غذاهای پر پروتئین مانند انواع کباب، جوجه کباب، ماهی و غذاهای خشک و پر روغن مثل کتلت و کوکو، سوسیس و کالباس، پیتزا، کله پاچه و همچنین غذاهای چرب و سرخ شده و پر ادویه موجب احساس تشنگی و خشکی دهان در طول روز می‌شوند؛ به ویژه در شرایط فعلی که با شیوع بیماری کووید- ۱۹ مواجه هستیم بهتر است در وعده سحر مصرف نشوند.

    -‌ به طور کلی غذاهای ساده و سبک مثل انواع پلو و خورش در حجم کم به ویژه برای افرادی که فعالیت بدنی بیشتری در طول روز دارند و یا غذاهای سبک‌تر شبیه وعده صبحانه برای افرادی که در طول روز فعالیت کمی دارند، برای وعده سحر می‌تواند مناسب باشد.

    سلامت نیوز

    سرویس خبری: علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *