×
×

چند ماده غذایی حاوی امگا۳

  • کد نوشته: 479624
  • ۲۶ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • اسیدهای چرب «امگا ۳» از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که استفاده از آنها را به ویژه متخصصان تغذیه برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی توصیه می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، متخصصان همچنین اظهار کرده‌اند که مصرف موادغذایی حاوی امگا۳ تأثیر مثبتی بر افسردگی نیز […]

    چند ماده غذایی حاوی امگا۳
  • اسیدهای چرب «امگا ۳» از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که استفاده از آنها را به ویژه متخصصان تغذیه برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی توصیه می‌کنند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، متخصصان همچنین اظهار کرده‌اند که مصرف موادغذایی حاوی امگا۳ تأثیر مثبتی بر افسردگی نیز دارد.

    ۱- ماهی سالمون

    ماهی‌های چرب مانند سالمون سرشار از «امگا ۳» هستند. بررسی‌ها حاکی از آن است که در هر ۱۰۰ گرم از بدن این نوع ماهی بیش از ۴۰۰۰ میلی گرم «امگا ۳» وجود دارد و در مجموع نیز هر چه گوشت ماهی تیره‌تر باشد این ماده در آن بیشتر است.

    ۲- تخم مرغ طیوری که در فضای باز پرورش یافته‌اند

    تخم‌مرغ نیز منبع «امگا ۳» است؛ اما به شرطی که مرغ‌ها در مرتع و در فضای باز نگهداری شوند. در واقع، این رژیم غذایی مرغ‌ها است که نقش مهمی در مقوی بودن تخم‌ مرغ هایشان دارد و بطور مثال اگر برای تغذیه مرغ‌ها از دانه‌های کتان استفاده شود، تخم‌ مرغ های آن‌ها غنی از «امگا ۳» خواهند بود.

    ۳- سویا

    این ماده غذایی نه تنها سرشار از فیبر و پروتئین است، بلکه منبع قابل توجهی از «امگا ۳» نیز (۱۴۴۳ میلی گرم در ۱۰۰ گرم) محسوب می‌شود. سویا یا جوانه آن را می‌توان در سالاد ریخت یا با هر غذای دیگری مصرف کرد.

    ۴- اسفناج

    در بین سبزیجات سبز، اسفناج حاوی بیشترین میزان «امگا ۳» و به طور دقیق‌تر آلفا لینولنیک اسید است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *