×
×

کاتب: خواسته مردم ایجاد ثبات اقتصادی است/ تصمیمات خلق‌الساعه کشور را فلج می‌کند

  • کد نوشته: 6315
  • ۴ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • غلامرضا کاتب در جلسه علنی امروز دوشنبه و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاها گفت: قبل از افزایش قیمت بنزین مرکز پژوهش‌ها در گزارشی اعلام کرده بود که با افزایش ۵۰ درصدی نرخ بنزین قیمت کالاها ۲.۶ درصد افزایش پیدا می‌کند. آمار بانک مرکزی هم حکایت از افزایش ۴ درصدی قیمت […]

    کاتب: خواسته مردم ایجاد ثبات اقتصادی است/ تصمیمات خلق‌الساعه کشور را فلج می‌کند
  • غلامرضا کاتب در جلسه علنی امروز دوشنبه و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ کالاها گفت: قبل از افزایش قیمت بنزین مرکز پژوهش‌ها در گزارشی اعلام کرده بود که با افزایش ۵۰ درصدی نرخ بنزین قیمت کالاها ۲.۶ درصد افزایش پیدا می‌کند. آمار بانک مرکزی هم حکایت از افزایش ۴ درصدی قیمت کالاها داشت. اینها باید امروز به مجلس گزارش دهند. نه اینکه وزرای صنعت و دادگستری که بعد از اجرای این طرح حکم گرفته‌اند بیایند و بگویند می‌خواهند چه کاری انجام دهند.

    وی افزود: مردم امروز می‌گویند که ما هدفمندی و یارانه نمی‌خواهیم و این پول‌ها برای دولت بماند. آنها می‌خواهند مملکت کنترل شده و ثبات اقتصادی ایجاد شود.

    کاتب با بیان اینکه «واقعیت‌های جامعه و اقتصاد دستوری نیست و مبتنی بر علم است» افزود: چطور از وانت باری که بنزین ۳۰۰۰ تومانی می‌زند می‌خواهید قیمت‌ها را افزایش ندهند. مگر شدنی است. نباید خودمان را به مباحث جزئی سرگرم کنیم. اولین کار این است که برای کنترل قیمت ساز و کار قانونی وجود داشته باشد. آن هم اینکه برای تمامی مشاغل خدماتی سهمیه بنزین در نظر گرفته شود.

    این نماینده مجلس اضافه کرد: وزارت نفت باید پاسخ دهد چقدر سهمیه برای کارهای خدماتی در نظر گرفته شده است؟. اینکه هر روز تعزیرات برود و یک سری جاها را ببندد چه مشکلی حل می‌کند.

    وی افزود: امسال سال رونق تولید بود. چه کاری برای تولید کردید؟ باید با مردم صادق باشید. مردم هم بدانند که ما در این تصمیم کارشناسی نقشی نداشتیم. البته از این به بعد باید بر روند اجرای آن کنترل کنیم و اجازه ندهیم که دیگر چنین تصمیمات عجولانه‌ای گرفته شود. چون باید تصمیمات منطقی باشد.

    کاتب در پایان اظهار کرد: تصمیمات خلق‌الساعه کشور را فلج می‌کند. مجلس دیگر نباید اجازه این کار را بدهد.

    ایسنا

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *