×
×

کارگروه تنظیم بازار باید تغییر قیمت شیرخام و لبنیات را تصویب و ابلاغ کند

  • کد نوشته: 482532
  • ۲۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، در متن نامه رضا باکری آمده است: به استحضار می‌رساند بر اساس مصوبه «شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» به شماره ۰۲۰.۲۰۲۷۰. تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت خرید تضمینی شیرخام اعلام شده است. اعمال تغییرات در نرخ شیرخام […]

    کارگروه تنظیم بازار باید تغییر قیمت شیرخام و لبنیات را تصویب و ابلاغ کند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، در متن نامه رضا باکری آمده است:

    به استحضار می‌رساند بر اساس مصوبه «شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» به شماره ۰۲۰.۲۰۲۷۰. تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت خرید تضمینی شیرخام اعلام شده است.

    اعمال تغییرات در نرخ شیرخام و قیمت فرآورده‌های لبنی منوط به تصویب و ابلاغ در کارگروه تنظیم بازار کشور است. در غیر این صورت سازمان‌های نظارتی اقدام به برخورد با شرکت‌ها خواهند کرد. لذا استدعا دارد با جلب نظر مساعد دامداری‌های طرف قرارداد، تا ابلاغ مصوبه کارگروه تنظیم بازار اعمال هرگونه تغییرات قیمت پرهیز فرمایید.

    در روزهای گذشته شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت خرید هر کیلو شیرخام با مشخصات ۳.۲ درصد چربی، ۳% پروتئین و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار، ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

    این اعلام قیمت در حالیست که  فعالان صنعت لبنیات می‌گویند قیمت اعلام شده توسط شورای قیمت‌گذاری برای خرید تضمینی شیرخام بوده و بر اساس قانون برای سازمان تعاون روستایی ایجاد تکلیف می‌کند که شیرخام را با قیمت مذکور از دامدار خریداری کنند. آنها معتقدند تعیین قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان برای شیرخام برای شرکت‌ها زمانی قابل اجرا است که ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصوبه‌ای  برای اصلاح قیمت فرآورده‌های لبنی بر اساس قیمت ۱۵ هزار تومان ابلاغ کرده باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *