×
×

کاشت ۸۵ درصد گندم و جو در کشور به صورت مکانیزه

  • کد نوشته: 481105
  • ۲۰ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای گفت: بیش از ۸۵ درصد کاشت گندم و جو کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود. که در ۱۰ سال پیش، کاشت […]

    کاشت ۸۵ درصد گندم و جو در کشور به صورت مکانیزه
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای گفت: بیش از ۸۵ درصد کاشت گندم و جو کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود. که در ۱۰ سال پیش، کاشت مکانیزه گندم و جو زیر ۲۰ درصد بود.

    وی میانگین ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در کشور را حدود ۲/۵ اسب بخار در هکتار عنوان کرد و گفت: این عدد مطلوبی است ضمن آن که ضریب مکانیزاسیون برای هر محصولی متفاوت است.

    ذوالفقاری افزود: آنچه کشاورزی را فنی می‌کند و موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، تنها تراکتور نیست بلکه ادوات کشاورزی نیز مهم هستند و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ شرکت سازنده تراکتور و ادوات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

    وی افزایش بهره‌وری، افزایش تولید در واحد سطح و مراقبت از آب و خاک را از مزیت‌های توسعه مکانیزاسیون برشمرد.

    ذوالفقاری در همین حال توسعه کشاورزی حفاظتی را از اولویت‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون عنوان و تصریح کرد: کشاورزی حفاظتی می‌تواند در اراضی آبی و دیم، پسماند‌های کشاورزی را به زمین برگرداند و در احیا و بازگشت اراضی به تولید و کاهش مصرف کود‌های شیمیایی کمک کند و رطوبت را در خاک نگه دارد.

    وی افزود: با اجرای کشاورزی حفاظتی کشاورزان از سال سوم می‌توانند شاهد تاثیرات آن و ماندگاری آب در مزارع خود باشند.

    رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: ماشین‌های مربوط به کشاورزی حفاظتی در کشور نمونه‌سازی و بومی‌سازی شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *