×
×

کاهش هزینه کشاورزان با حمایت از ارقام کشاورزی پربازده

  • کد نوشته: 480747
  • ۱۹ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع شهرستان منوجان گفت: برای بهره‌وری بیشتر در محصولات کشاورزان همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی، ارقام پربازده و به‌صرفه جایگزین می‌شود. وی ادامه داد: در تلاش هستیم که بتوانیم ارقامی را در برخی مناطق از […]

    کاهش هزینه کشاورزان با حمایت از ارقام کشاورزی پربازده
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع شهرستان منوجان گفت: برای بهره‌وری بیشتر در محصولات کشاورزان همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی، ارقام پربازده و به‌صرفه جایگزین می‌شود.

    وی ادامه داد: در تلاش هستیم که بتوانیم ارقامی را در برخی مناطق از جمله کرمان وارد کنیم که میزان مصرف بذر سیب‌زمینی را کم کند، زیرا شش تا هفت تن میزان بسیار بالایی است و هزینه بسیار زیادی را برای زارعان در بر دارد.

    به گفته معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، در نظر داریم با تأمین ارقام جدیدتر از خارج و داخل کشور، مصرف بذر سیب‌زمینی را به حدود ۳ تا ۳.۵ تن برسانیم که بتواند هزینه اولیه زارعان را به شدت کاهش دهد.

    مهاجر افزود: در مورد گوجه فرنگی هم ارقام مقاوم به ویروس و بیماری‌ها مد نظر است که خوشبختانه با توجه به شرایط فعلی مزارع از شرایط خوبی برخوردارند.

    وی با بیان اینکه گوجه فرنگی در حال رسیدن به بازار و سیب‌زمینی نیز در حال کشت است، اظهار داشت: کشت سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی فصلی در مناطقی مثل کرمان که کشور در سرما است، می‌تواند کمک زیادی در تأمین محصولات نوبرانه داشته و امنیت غذایی را در فصل زمستان و بهار تأمین کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *