×
×

کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید سیب‌زمینی بی‌اساس است

  • کد نوشته: 475698
  • ۲۰ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین اصغری» با اشاره به اینکه پارسال تولید سیب زمینی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود اظهار داشت: موضوع کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید سیب زمینی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده بی اساس است. مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح […]

    کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید سیب‌زمینی بی‌اساس است
  • به گزارش ایرانفودنیوز از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین اصغری» با اشاره به اینکه پارسال تولید سیب زمینی پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود اظهار داشت: موضوع کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تولید سیب زمینی که در برخی رسانه‌ها مطرح شده بی اساس است.

    مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: امکان تولید جدید این محصول در قالب کشت استمرار نیز فراهم است و از ماه‌های آینده محصول جدید سیب زمینی نیز وارد بازار می‌شود و صادرات هیچ لطمه‌ای به نیاز بازار داخل وارد نمی‌کند.

    اصغری گفت: همواره صادرات سیب زمینی به کشورهای همجوار در سال‌های گذشته صورت پذیرفته و هیچ‌گاه ممنوعیتی برای صادرت سیب زمینی وجود نداشته و صحبت‌های مطرح شده در خصوص باز شدن صادرات این محصول به عراق در چند روز آینده بی اساس است.

    وی افزود: تنها در چند روز گذشته مشکلاتی در گمرک عراق مبنی بر اعتصاب کامیون داران این کشور به وجود آمده بود که صادرات این محصول را مدتی با وقفه مواجه کرد. این مشکل نیز برطرف و صادرات سیب زمینی به عراق از سر گرفته شده است.

     ایران با تولید سالانه حدود ۱۴ میلیون عدد ریزغده سیب‌زمینی سالم و گواهی شده، علاوه بر تامین نیاز داخلی به ظرفیت صادراتی رسیده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *