×
×

کاهش ۷۰ درصدی صادرات پسته به کشور‌های همسایه

  • کد نوشته: 7609
  • ۱۹ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • محمد صالحی رئیس  انجمن پسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار پسته و صادرات آن، گفت: با شیوع بیماری کرونا، صادرات پسته به شدت کاهش یافته و صادرات پسته به بسیاری از کشورها به صفر رسیده است. او با تاکید بر اینکه کاهش صادرات پسته، مشکلات […]

    کاهش ۷۰ درصدی صادرات پسته به کشور‌های همسایه
  • محمد صالحی رئیس  انجمن پسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار پسته و صادرات آن، گفت: با شیوع بیماری کرونا، صادرات پسته به شدت کاهش یافته و صادرات پسته به بسیاری از کشورها به صفر رسیده است.

    او با تاکید بر اینکه کاهش صادرات پسته، مشکلات اقتصادی به دنبال دارد، بیان کرد: در گذشته به اغلب کشورهای جهان صادرات پسته داشتیم که باعث رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال شده بود اما هم اکنون ۷۰ درصد صادرات پسته لغو شده است. 

    رئیس  انجمن پسته ایران ادامه داد: اکثر صادرات از طریق زمینی انجام می شد که این صادرات لغو شده است و به دنبال راهی برای صادرات هستیم. اگر نتوانیم صادرات را ادامه دهیم به ضرر تولیدکنندگان خواهد بود و ضربه های اقتصادی زیادی به کشور وارد خواهد شد. 



    صالحی تشریح کرد: امارات، هند، آلمان، عراق، ترکیه، پاکستان و قزاقستان مقاصد عمده صادراتی محصولات خشکبار ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۶ بوده‌اند به طوریکه میزان صادرات پسته و مغز پسته ایران به هر کدام از کشور‌های هند و امارات ۵۹ میلیون تن بوده است.

    رئیس  انجمن پسته ایران با بیان اینکه کاهش تولید پسته در سال گذشته سبب شد بیشتر بازار‌های صادراتی را از دست بدهیم،گفت:  اگر مشکلات مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات حل شود، باز هم بازار‌هایی برای فروش این محصول وجود دارد؛ همچنین راه‌اندازی دفاتر مدیریت صادرات در برخی کشور‌های هدف می‌تواند به صادرکنندگان کمک کند.

    به گفته این مقام مسئول، امسال ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن پسته تولید شده اما حجم صادرات کاهش یافته است و  ۲۵ هزار تن محصول از سال گذشته در انبار‌ها مانده و هنوز ۱۶۰ هزار تن پسته برای صادرات وجود دارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *