×
×

کریمی تفرشی: از بانوان سرزمینم می‌خواهم که به خودباوری برسند/ بانوان ما مدیران دقیق‌تر و منصف‌تری هستند

  • کد نوشته: 478664
  • ۱۹ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نگاه ایرانیان نیوز Ivna،   دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها در دومین همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری اظهار داشت: سؤالی که همواره ذهن مرا به خود مشغول کرده  این‌است که چرا معمولاً بانوان نمی‌خواهند دیده شوند و این ذهنیت همواره […]

    کریمی تفرشی: از بانوان سرزمینم می‌خواهم که به خودباوری برسند/ بانوان ما مدیران دقیق‌تر و منصف‌تری هستند
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نگاه ایرانیان نیوز Ivna،   دکتر مهدی کریمی تفرشی، رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها در دومین همایش بانوان کارآفرین صنعت غذا و گردشگری اظهار داشت: سؤالی که همواره ذهن مرا به خود مشغول کرده  این‌است که چرا معمولاً بانوان نمی‌خواهند دیده شوند و این ذهنیت همواره برایم وجود داشته که اگر زنان سرزمین من یک روز با هم همبستگی ایجاد کرده و تعامل داشته باشند، دیگر جایی برای کارکردن هیچ مردی باقی نخواهد ماند.

    وی افزود: امروز افتخار این را دارم که در مجتمع غذایی گلها از وجود زنانی بهره می‌برم که تعدادشان بیشتر از مردان است؛ چه زنانی در امر تولید و چه آنان که از مدیران مجموعه محسوب می‌شوند.

    کریمی تفرشی در ادامه خاطرنشان کرد: با آن‌که که بارها با اشاره به این مهم، مردان زیادی از اطرافیان و دوستانم اعتراض کرده‌اند اما همواره اعتقاد دارم که بانوان کشور ما مدیران دقیق‌تر، حساس و منصف‌تری هستند.

    وی یادآور شد: در این همایش که مختص بانوان است، یک انرژی و هم‌افزایی بالا و قوی وجود دارد؛ زیرا در جمع ما بانوانی هستند که به خودباوری رسیده و هریک از آنان از عهده مسئولیت‌های بزرگی برآمده‌اند.

    رئیس مجتمع صنایع غذایی گلها گفت: کارآفرینی حتماً نباید در سطح وسیع و الگوی بزرگ اتفاق بیافتد و می‌تواند شامل اشتغال‌زایی برای تعداد افراد کمتری نیز باشد. امیدواریم که در جامعه ما، تعداد بانوانی از جنس بانوان کارآفرین بیشتر شده و در آینده در همایش بانوان کارآفرین، تنها زنان، برنامه‌ها را در زمینه‌های مختلف همچون اجرا، موسیقی و… در دست گرفته و هدایت و رهبری کنند.

    وی تاکید کرد: با خودباوری و اعتماد به زنان، آنان می‌توانند به تمامی خواسته‌ها و اهداف خود دست یابند؛ چنان‌که جایی برای هیچ‌کس باقی نخواهد ماند. همانگونه که خانم دنیا اخگری، دبیر همایش در سخنان خود به زنان توانمندی همچون میرزاخانی، قدس، پروین اعتصامی‌ و دیگر زنان تأثیرگذار در کشور اشاره کردند، باید بدانیم که ما در طول تاریخ شاهد اثرگذاری زنان بی‌شماری در تاریخ، فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده‌ایم و هم‌اکنون می‌بینیم که در برخی مسندهای قدرت به‌ویژه در بخش خصوصی در صنعتی که ما در آن فعالیت داریم، بانوانی وجود دارند که در سخت‌ترین شرایط هیچ‌گاه شکایتی از نبود مواد اولیه و سختی کار نداشته‌اند؛ چراکه یک تفکر پشت این امر وجود دارد که آنها از تمامی مردان مدعی که ادعای انجام کارهای بزرگ و مهم را دارند، قوی‌تر هستند و باید به خاطر داشت که بانوان کشور ما کارهای بزرگی را در بسیاری از عرصه‌ها انجام داده‌ و خود را ثابت کرده‌اند.

    کریمی تفرشی افزود: در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق، تمامی رسانه‌ها، فقط جبهه‌ها و رزمندگان را به تصویر می‌کشیدند، اما هرگز پشت جبهه‌ و زنان پاکدامنی که مولد این رزمندگان بوده و یا موادغذایی و کلیه امور مورد نیاز را تدارک می‌دیده‌اند، نشان داده نمی‌شد. امروز وقتی می‌بینم زنان کشور عزیزمان ایران – که با افتخار نام آن را می‌برم – در رشته‌های ورزشی گوناگون پرچم مقدس ایران را به اهتراز در می‌آورند و با تمام محدودیت‌ها و فشارها و ضد تبلیغات موجود در کشور برای یک بانو همچنان می‌درخشند، افتخار می‌کنیم.

    وی در پایان گفت: دعا می‌کنم که یکسری از تفکرات نسبت به زنان کشورمان مثبت‌تر شده و بتوانیم بپذیریم که بدون آنان راه به‌جایی نخواهیم برد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *