×
×

کشت قراردادی گندم در ۷ استان اجرا می شود

  • کد نوشته: 476663
  • ۲۷ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در ۷ استان کشور خبر داد و گفت: این طرح از جمله برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا می شود. مدیر کل […]

    کشت قراردادی گندم در ۷ استان اجرا می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مرتضی سعادتی کیا از اجرای کشت قراردادی گندم به صورت پایلوت در ۷ استان کشور خبر داد و گفت: این طرح از جمله برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی است که توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اجرا می شود.

    مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری طرح کشت قراردادی گندم در ۷ استان کشور است افزود: کشت قراردادی گندم در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، گلستان و هرمزگان توسط این شرکت در حال اجرا است.

    سعادتی کیا سطح زیر کشت گندم در این ۷ استان را در قالب این طرح تا ۲۴ آذر ماه سالجاری بیش از ۱۰۶ هزارو ۸۲۵ هکتار دانست و افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود میزان ۳۱۷ هزارو ۳۷۷ تن گندم از این مقدار سطح زیر کشت برداشت و تحویل داده شود.

    این مقام مسئول تعداد کشاورزان مشارکت کننده در این طرح را تا پایان هفته گذشته بیش از ۷۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: به این تعداد کشاورز بر اساس قراردادهای منعقده ۳۹ هزارو ۶۹۸ تن نهاده ارائه شده است.

    وی اعلام کرد: براساس تفاهم فی مابین مجری طرح و صندوق بیمه کشاورزی تاکنون اطلاعات ۴۲ هزارو ۹۸۸ هکتار از سطح زیر کشت کشاورزان به صندوق بیمه ارسال شده است.

    مدیر کل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح که در راستای حمایت از کشاورزان وبه منظور جهش تولید این محصول راهبردی در کشور است در سال‌های آینده توسعه یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *