×
×

کشت میوه‌های گرمسیری در محیط‌های کنترل ‌شده توسعه می‌یابد

  • کد نوشته: 477614
  • ۲۵ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم در گفتگویی از توسعه کشت میوه‌های گرمسیری در محیط‌های کنترل‌ شده خبر داد و گفت: کشت انبه و موز در محیط‌های کنترل ‌شده از برنامه‌های آتی دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری است. وی با بیان اینکه پیگیری واردات پایه‌های […]

    کشت میوه‌های گرمسیری در محیط‌های کنترل ‌شده توسعه می‌یابد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم در گفتگویی از توسعه کشت میوه‌های گرمسیری در محیط‌های کنترل‌ شده خبر داد و گفت: کشت انبه و موز در محیط‌های کنترل ‌شده از برنامه‌های آتی دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

    وی با بیان اینکه پیگیری واردات پایه‌های پاکوتاه و ارقام مناسب جهت توسعه کشت در گلخانه‌ها در حال انجام است، ادامه داد: کشت انبه و موز در محیط کنترل‌ شده و کشت پشن فروت، دراگون فروت و پاپایا را نیز دنبال می‌کنیم.

    به گفته مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، تولید نهال آناناس و توسعه کشت این محصول نیز در دستور کار قرار دارد.

    وی تصریح کرد: تولید میوه‌های میوه‌های نیمه گرمسیری در گلخانه و محیط‌های کنترل‌ شده با اجرای سایبان در باغات میوه‌های نیمه گرمسیری به‌ منظور افزایش بهره‌وری آب و سایر نهاده‌ها در حال اجرا است.

    جلیلی مقدم یادآور شد: مجموع صادرات محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال گذشته ۷۵۶ هزار تن بوده که با ارزآوری ۵۰۹.۳ میلیون دلار در سال گذشته همراه بوده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *