×
×

کشت گندم در ۵.۷ میلیون هکتار از مزارع کشور

  • کد نوشته: 477277
  • ۶ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، تاکنون با این مقدار کشت ۹۵ درصد برنامه کشاورزی گندم در بخش کاشت در کشور محقق شده است. برنامه‌‎ریزی شده است تا ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور به کاشت گندم دیم و آبی اختصاص یابد که تا پنجم بهمن، ۹۵ […]

    کشت گندم در ۵.۷ میلیون هکتار از مزارع کشور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، تاکنون با این مقدار کشت ۹۵ درصد برنامه کشاورزی گندم در بخش کاشت در کشور محقق شده است.

    برنامه‌‎ریزی شده است تا ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور به کاشت گندم دیم و آبی اختصاص یابد که تا پنجم بهمن، ۹۵ درصد برنامه آبی و دیم عملیاتی شده است.

    بر این اساس، نسبت به سال گذشته در همین زمان ۵ درصد کمتر از سال گذشته گندم زیر کشت رفته که امید است با توجه به سازوکارهای طراحی شده تشویقی برای گندم‌کاران این میزان به مقدار سال گذشته برسد.

    از ۵.۷ میلیون تن گندم کشت شده تاکنون حدود ۱.۹ میلیون تن به گندم آبی و ۳.۸ میلیون تن گندم دیم در کشور اختصاص داده شده است.

    آن‌چه که در خصوص گندم‌های دیم اهمیت دارد، میزان بارش‌ها است که تاکنون بیش از ۹۸ میلیمتر بوده که نسبت به زمان بلندمدت (۵ ساله) ۱.۳ درصد و نسبت به سال گذشته میزان بارش‌ها ۲۲.۲ درصد افزایش دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *