×
×

کشت گیاهان دارویی برای اولین‌بار در لالی

  • کد نوشته: 480144
  • ۱۶ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانقودنیوز) به نقل از ایسنا، مهرداد هزاریان با اشاره به آغاز کشت زعفران در شهرستان لالی اظهار کرد: گیاه زعفران یکی از با ارزش‌ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر گرانقیمت بودن، این محصول یکی از محصولات مهم صادراتی کشور است که در سطح جهان مصارف گسترده‌ای […]

    کشت گیاهان دارویی برای اولین‌بار در لالی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانقودنیوز) به نقل از ایسنا، مهرداد هزاریان با اشاره به آغاز کشت زعفران در شهرستان لالی اظهار کرد: گیاه زعفران یکی از با ارزش‌ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر گرانقیمت بودن، این محصول یکی از محصولات مهم صادراتی کشور است که در سطح جهان مصارف گسترده‌ای در زمینه صنعت غذا و دارو دارد.

    وی افزود: گیاه زعفران، گیاهی مقاوم و با نیاز آبی کم است که به صورت میانگین پنچ سال توانایی تولید محصول دارد. شهرستان لالی به دلیل شرایط آب و هوایی، مناسب کشت گیاهان دارویی است که در این زمینه بسیاری از گیاهان دارویی دیگر به صورت خودرو در این منطقه رشد می‌کنند.

    هزاریان بیان کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت گیاهان دارویی در کشور یکی از اهداف وزرات جهاد کشاورزی ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی در کشور بوده که در این راستا در سال‌های اخیر گونه‌های متعددی از جمله گل گاوزبان، پنیرک، چای ترش و گل محمدی در شهرستان لالی کشت شده است.

    وی افزود: امسال برای اولین بار با استفاده از اعتبارات جهاد کشاورزی، کشت زعفران در شهرستان لالی شروع شد. این کشت به صورت الگویی و با نظارت مستمر و ارایه خدمات رایگان از سوی جهاد کشاورزی در چند نقطه از شهرستان لالی از جمله آرپناه و تاراز کشت شده است.

    هزاریان با بیان اینکه برای اولین بار در سطح یک هکتار از مزارع این شهرستان محصول زعفران کشت شده است، تصریح کرد: برداشت محصول زعفران در این شهرستان از آذرماه آغاز می‌شود و برداشت به صورت سنتی است و پیش بینی می‌شود در صورت شرایط مناسب آب و هوایی از هر هزار متر مربع بین ۸۰۰ تا یک کیلوگرم محصول زعفران برداشت شود.

    مدیر جهاد کشاورزی لالی با اشاره به ظرفیت زمین‌های کشاورزی مستعد کشت بیان کرد: در این شهرستان ۱۴ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی وجود دارد که در آن‌ها محصولاتی از جمله جو، گندم و نهاده‌های دامی کشت می‌شود. همچنین در روزهای آینده با توجه به مناسب شدن شرایط آب و هوایی، گیاهان دارویی چیا، زیره، به لیمو و سیاه دانه نیز برای اولین بار در شهرستان لالی کشت می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *