×
×

کشف و ضبط ۳۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد

  • کد نوشته: 478144
  • ۱۴ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از دامپزشکی شهر تهران، محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی تهران اظهار کرد: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که در شرایط نامناسب بهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد در یک […]

    کشف و ضبط ۳۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از دامپزشکی شهر تهران، محمد رحمتی رئیس اداره دامپزشکی تهران اظهار کرد: طی اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که در شرایط نامناسب بهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد در یک واحد غیر مجاز نگهداری می‌شد کشف و ضبط شد. همچنین در این طرح مقدار حدود ۲۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد و فاقد شرایط مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

    وی رعایت زنجیره سرد فرآورده‌های خام دامی را تا مرحله نهایی توزیع ضروری دانست و افزود: متأسفانه برخی از عاملان توزیع فرآورده‌های خام دامی منجمد شرایط نگهداری و عرضه این نوع از فرآورده‌های پروتئینی را رعایت نمی‌کنند که موجب افزایش خطر بیماری زایی این محصولات می‌شود.

    رئیس اداره دامپزشکی تهران خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی منجمد می‌بایست علاوه بر توجه به تاریخ تولید و انقضای آنها و تهیه نیاز خود از مراکز تحت نظارت دامپزشکی بر نداشتن خون آبه منجمد شده و تغییرشکل محصول و همچنین انجماد کامل حین خرید دقت کافی داشته باشند.

    وی گفت: همچنین ضروری است شهروندان توجه داشته باشند که مرغ در بسته بندی و در حضور ایشان قطعه بندی شود تا علاوه بر اطمینان از هویت محصول خریداری شده زمینه انجام تخلفاتی نظیر دیفراست مرغ منجمد و عرضه به عنوان مرغ تازه را فراهم نکنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *