×
×

کمبودی در عرضه مرغ نداریم

  • کد نوشته: 480303
  • ۳ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله نژاد گفت: بنابر آمار در مهرماه ۱۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است. به گفته او، با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته، تولید مرغ به […]

    کمبودی در عرضه مرغ نداریم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اسداله نژاد گفت: بنابر آمار در مهرماه ۱۱۴ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته، تولید مرغ به اندازه نیاز کشور است و مشکلی در بحث عرضه نداریم.

    اسداله نژاد می‌گوید: در خصوص قیمت مصوب مرغ با ستاد تنظیم بازار درحال رایزنی هستیم، اما اعتقاد ما این است که بعد از چندماه که قیمت مرغ در بازار مدیریتی عرضه شد، نرخ مرغ برمبنای افزایش قیمت مولفه ها کارشناسی اعلام شود.

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: یک سالی است که به دنبال توزیع هوشمند مرغ هستیم تا محصول طی فرآیندی از واحدهای صنفی به دست مردم برسد چرا که این امر موجب شده تا حلقه واسطه های غیرارزش آفرین در تامین جوجه و مرغ برای واحدهای کشتارگاهی یا حتی نهاده های دامی حذف شود.

    به گفته او، حذف واسطه های غیرضرور و ارتباط با حلقه های اصلی ضمن جلوگیری از سودجویی بر کاهش هزینه های تولید اثر گذار است که امیدواریم با توجه به تعاملات وزارت جهاد، اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و شرکتی که وزارت جهاد به عنوان ناظر انتخاب کرده است، مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

    در اواخر مهرماه سامانه ستکاوا برای توزیع کالاهای اساسی در تهران راه اندازی شد که در مرحله نخست مرغ منجمد عرضه شده و در روزهای آتی مرغ گرم از طریق این سامانه توزیع خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *