×
×

کودهای اوره، پتاسه و فسفاته همزمان بین کشاورزان کرمانشاه توزیع می‌شود

  • کد نوشته: 475256
  • ۵ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در این باره گفت: توزیع همزمان کودهای شیمیایی سبب می‌شود کشاورزان فقط یکبار برای تهیه انواع کود به کارگزاری های توزیع مراجعه کنند و همچنین از توزیع کُند کود اوره جلوگیری می شود. «ایرج صفایی» افزود: ۸۶ کارگزاری شهرستانی توزیع کود شیمیایی وابسته به […]

    کودهای اوره، پتاسه و فسفاته همزمان بین کشاورزان کرمانشاه توزیع می‌شود
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در این باره گفت: توزیع همزمان کودهای شیمیایی سبب می‌شود کشاورزان فقط یکبار برای تهیه انواع کود به کارگزاری های توزیع مراجعه کنند و همچنین از توزیع کُند کود اوره جلوگیری می شود.

    «ایرج صفایی» افزود: ۸۶ کارگزاری شهرستانی توزیع کود شیمیایی وابسته به شبکه تعاون روستایی در استان در حال فعالیت است که سه کارگزاری استانی شامل اتحادیه تعاونی‌های روستایی و تولید استان و همچنین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان کنگاور نسبت به تامین و توزیع انواع کودهای شیمیایی میان کارگزاران شهرستانی اقدام می کنند. 

    وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی میان کارگزاری های وابسته به شبکه تعاون های روستایی استان توزیع شده است. 

    «سهراب مصطفی» مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه هم گفت: با اخذ تضامین لازم از همه کارگزاری های استان به منظور حسن انجام کار، کودهای اوره، پتاسه و فسفاته به صورت همزمان میان کارگزاری ها توزیع خواهد شد تا در اسرع وقت در دسترس کشاورزان استان قرار گیرد.

    به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

    کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

    همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

    داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

    از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

    از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

    استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *