×
×

کیفیت نان تنها تابع گندم نیست

  • کد نوشته: 479709
  • ۲ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تهران گفت: در کیفیت نان مولفه‌های متعددی از جمله کارگر، ماشین آلات و … اثر گذار است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عباس ارشدی گفت: گندم هایی که در فرآیند تولید و مصرف داریم، بهترین نوع گندم از جهت گلوتن و […]

    کیفیت نان تنها تابع گندم نیست
  • مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تهران گفت: در کیفیت نان مولفه‌های متعددی از جمله کارگر، ماشین آلات و … اثر گذار است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، عباس ارشدی گفت: گندم هایی که در فرآیند تولید و مصرف داریم، بهترین نوع گندم از جهت گلوتن و پروتئین است. با توجه به تامین بخشی از گندم مورد نیاز از مبادی خارج، گندم های تولید داخل و خارج براساس کیفیت هایی که دارند پس از اختلاط به کارخانجات تحویل داده می شود.

    ارشدی می گوید: بنابر آزمایش های صورت گرفته، آرد و گندم کشور از جهت گلوتن و پروتئین بالاترین‌ استاندارد را داراست که با این وجود ادعا و شکایت مبنی بر عدم مرغوبیت گندم را قبول نداریم.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی تهران گفت: در کیفیت نان مولفه هایی همچون نیروی انسانی، ماشین آلات پخت و فرسودگی و استهلاک آن اثر گذار است و به عبارتی در کیفیت نان تنها گندم اثر گذار نیست.

    طبق اعلام‌بازرگانی دولتی تایج ارزیابی کارشناسی مرکز مذکور از کیفیت نان‌های سنتی شامل سنگگ، بربری، تافتون و لواش در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مطلوب اعلام شده که بر مبنای آن، کیفیت نان‌های تولیدی کشور با استاندارد ۲۶۲۸ منطبق بوده و با قرار گرفتن میانگین نمره کیفیت در محدوده ۸۶ تا ۱۰۰ از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *