×
×

گرایش و تمایل به غذای حلال در سطح بین‌المللی افزایش یافته‌است

  • کد نوشته: 482432
  • ۲۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب پور در همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه نمایندگی ولی فقیه که با نگاه جامعه پردازانه خود برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند باید مأموریت‌های واصله، مستقیم از جانب مقام معظم رهبری را […]

    گرایش و تمایل به غذای حلال در سطح بین‌المللی افزایش یافته‌است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب پور در همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه نمایندگی ولی فقیه که با نگاه جامعه پردازانه خود برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند باید مأموریت‌های واصله، مستقیم از جانب مقام معظم رهبری را به شکل مطلوبی در سطح وزارت، ستاد، ادارات کل تا صف پیاده سازی کند.

    مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در همایش مذکور آسیب دیدگی‌ها یا گسل‌هایی که در جامعه وجود دارد و می‌تواند منشأ آسیب دیدگی شود ابتدا شناسایی و بعد برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

    رجب پور ادامه داد: اینکه نظارت بر ذبح صورت می‌گیرد، در مسئله صید تلاش و همت می‌شود و این همایش فاخر در سطح کشور و در استان‌های مختلف پیگیری و برگزار می‌شود؛ یکی از اثرات و برکات مهم آن همان جلوگیری از آسیب دیدگی اجتماعی، جسمی، روحی و روانی جامعه است.

    وی اضافه کرد: وظیفه ما این است تا بر اساس راهبرد مهم جامعه پردازی که نشأت گرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است و توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک سند بالادستی برای تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها قابلیت اجرا دارد و لازم‌الاجرا است، طرح و برنامه داشته باشیم.

    مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی خوزستان، اتفاق دوم را ارتقای امنیت ایمانی و اعتقادی خواند و بیان کرد: وقتی ما در مسئله غذا و شرب مردم برنامه‌ریزی کردیم طبیعتاً آثار منفی در مقابل آن از جامعه ما زدوده می‌شود و یک امنیتی اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و غذایی ایجاد می‌شود که اینها همه در جای خود تأثیر گذار هستند اما امنیت ایمانی و اعتقادی نیز جز وظایف ما است.

    رجب پور عنوان کرد: رسالت ما در حوزه نمایندگی آن است تا بتوانیم در حوزه ایمان و اعتقادات مردم و هر آنچه را که وظیفه داریم و رسالتش را به دوش می‌کشیم به نحو احسن پیگیری کنیم و پیش ببریم؛ لذا این امر از دستاوردهای مهم برگزاری این همایش فاخر، مهم و ضروری است.

    وی با بیان اینکه نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح بین‌المللی گرایش و تمایل نسبت به غذای حلال ایجاد شده است، تصریح کرد: این اتفاق وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باید بین سطح انتظارات جامعه، فعالیت‌ها و حتی آموزش‌ها توازن و تعادلی ایجاد کنیم که این از دیگر برنامه‌های راهبردی ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

    مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی خوزستان گفت: باید بتوانیم فضای سوق المسلمان را به لحاظ روانی و امنیت ایجاد کنیم؛ لذا در کنار اینکه آموزش می‌گذاریم، در بین مردم حضور پیدا می‌کنیم، وظیفه‌ی تبلیغی انجام می‌دهیم، مهارت‌ها را افزایش می‌دهیم باید به موضوع امنیت روانی توجه کنیم زیرا آبیاری افکار معنوی مردم بر دوش ما است.

    رجب پور گفت: همایش غذای حلال این اثر و کارکرد را در جامعه دارد که ما به عنوان دست‌اندرکاران حوزه نمایندگی ولی فقیه شبکه صحیح آبیاری افکار معنوی مردم را خوب مدیریت کنیم و بین انتظارات و آموزش‌ها تعادل و توازن ایجاد کنیم تا در نهایت بتوانیم از یک آسیب دیدگی جدی در جامعه پیشگیری و جلوگیری کنیم؛ پس از آن امنیت ایمانی، تقوایی و اعتقادی برای مردم به ارمغان بیاوریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *