×
×

گزارشی از ابتلای دام به ویروس کرونا نداریم

  • کد نوشته: 7392
  • ۱۷ اسفند ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گزارشی از ابتلای دام‌ها به ویروس کرونا نداشتیم، اظهار کرد: سال‌هاست که بحث خانواده ویروس کرونا به عنوان بیماری مشترک دام و انسان شناخته شده، اما تاکنون این ویروس برای جامعه انسانی […]

    گزارشی از ابتلای دام به ویروس کرونا نداریم
  • علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه گزارشی از ابتلای دام‌ها به ویروس کرونا نداشتیم، اظهار کرد: سال‌هاست که بحث خانواده ویروس کرونا به عنوان بیماری مشترک دام و انسان شناخته شده، اما تاکنون این ویروس برای جامعه انسانی خطر نداشته است.



    او با اشاره به اینکه در ابتدا این ویروس با منشا حیوانی شناخته شده است، افزود: طی چند دهه گذشته این ویروس توانست بعد از جهش ژنتیکی از انسان به انسان دیگر منتقل و منجر به مرگ و میر انسان‌ها شود.

    جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر انتقال ویروس به دام وجود ندارد

    رفیعی پور ادامه داد: با توجه به مراقبت‌های بهداشتی، رعایت ضوابط و استاندارد‌های بهداشتی که آبزی پروران، دامداران و مرغداران به آن عمل می‌کنند، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر انتقال ویروس وجود ندارد.

    رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه شیوع این نوع ویروس کرونا ارتباطی به حیوان یا دام ندارد، بیان کرد: از آنجایی که منشا این نوع ویروس در گذشته از حیوان به انسان بوده است، به همین خاطر به دامداران توصیه می‌کنیم که مقررات و الزامات را رعایت کنند.

    ضرورت خرید فرآورده‌های لبنی از مجاری مجاز

    رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا به افراد توصیه می‌شود که فرآورده‌های خام دامی همچون مرغ، گوشت، شیر، لبنیات، عسل و تخم مرغ را از مجاری مجاز خریداری و به صورت کاملا پخته گوشت سفید، قرمز و تخم مرغ را مصرف کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری :دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *