×
×

گشایش مذاکرات برزیلی‌ها برای فروش مستقیم ذرت به ایران

  • کد نوشته: 477677
  • ۳۰ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تحت این مذاکرات که بین تولیدکنندگان برزیلی و شرکتهای تولید کود ایرانی است، کشاورزان محصولشان را می فروشند و شرکتهای ایرانی متعهد می شوند کود فراهم کنند. گروه کشاورزان ذرت و سویای برزیلی اپروسوجا ام تی (Aprosoja-MT) اعلام کرد: این مذاکرات به […]

    گشایش مذاکرات برزیلی‌ها برای فروش مستقیم ذرت به ایران
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، تحت این مذاکرات که بین تولیدکنندگان برزیلی و شرکتهای تولید کود ایرانی است، کشاورزان محصولشان را می فروشند و شرکتهای ایرانی متعهد می شوند کود فراهم کنند.

    گروه کشاورزان ذرت و سویای برزیلی اپروسوجا ام تی (Aprosoja-MT) اعلام کرد: این مذاکرات به منزله فرصتی برای مدل کسب و کار جدید تجارت مستقیم میان ایران و کشاورزان ایالت ماتو گروسو است.

    طبق آمار کشتیرانی، ایران دومین خریدار بزرگ ذرت برزیلی در سال ۲۰۲۱ پس از مصر بود و ۳.۱ میلیون تن وارد کرد. ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون۴۳۰ هزار تن واردات داشته است.

    فرناندو کادور، مدیر گروه اپروسوجا ام تی در هیات رسمی حضور داشت که همراه با ترزا کریستینا دیاس، وزیر کشاورزی برزیل با هدف تقویت روابط تجاری میان دو کشور به تهران رفتند.

    کادور در این بیانیه گفت: هدف اپروسوجا ام تی، کاهش بوروکراسی و یافتن راههایی برای تسهیل تجارت مستقیم کود و غلات است. فروش مستقیم کود از سوی تولیدکنندگان ایرانی به کشاورزان برزیلی و بالعکس، نفع زیادی برای هر دو طرف خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، وزیر کشاورزی برزیل این مذاکرات را فرصت منحصری برای توسعه بیشتر تجارت کشاورزی خواند. وی گفت: کشاورزان برزیلی می توانند غلات را به طور موثر تولید کنند و نقش تعیین کننده ای در بهبود برنامه های امنیت غذایی ایران داشته باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *