×
×

گنبدکاووس نیاز به کشتارگاه طیور دارد

  • کد نوشته: 470542
  • ۲۷ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • حبیب الله زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گنبدکاووس هم اکنون پنج درصد گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند و سرمایه‌گذاری برای احداث کشتارگاه طیور در این شهرستان بشدت احساس می‌شود. وی بابیان اینکه دولت تا ۸۰ درصد هزینه احداث کشتارگاه طیور را تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: هم اکنون یک سرمایه‌گذار پیگیر اخذ […]

    گنبدکاووس نیاز به کشتارگاه طیور دارد
  • حبیب الله زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: گنبدکاووس هم اکنون پنج درصد گوشت مرغ کشور را تامین می‌کند و سرمایه‌گذاری برای احداث کشتارگاه طیور در این شهرستان بشدت احساس می‌شود.

    وی بابیان اینکه دولت تا ۸۰ درصد هزینه احداث کشتارگاه طیور را تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: هم اکنون یک سرمایه‌گذار پیگیر اخذ مجور برای احداث کشتارگاه دراین شهرستان است.

    زارع یادآور شد: پیش از این ساخت یک کشتارگاه طیور در گنبدکاووس با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام بود که با فوت سرمایه‌گذار و مشکلات پیش آمده برای وراث، ادامه ساخت آن متوقف شد.

    مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین گفت که علاوه بر ۱۸۱ واحد مرغداری فعال در گنبدکاووس، ۱۱ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۳۱۰ هزار قطعه نیز در این شهرستان فعال است.

    وی افززود: سالانه ۵۰ هزار تن تخم مرغ خوراکی در چهار واحد مرغ تخم‌گذار گنبدکاووس با ظرفیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه تولید می‌شود.

    زارع ادامه داد: در گذشته محدودیت‌هایی برای ایجاد واحدهای مرغداری جدید در استان گلستان و این شهرستان وجود داشت که با پیگیری انجام شده از طریق نمایندگان مجلس دیگر این محدودیت‌ها وجود ندارد.

    وی بیان داشت: اولویت صدور مجوز در این رابطه با طرح‌های توسعه‌ای و بعد متقاضیان برای ساخت واحدهای مرغداری جدید بر اساس قوانین ابلاغی است.

    نادر گوگلانی رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس نیز ۱۱ مهر به خبرنگار ایرنا گفته بود: امسال ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از این شهرستان به کشورهای عراق، قطر و افغانستان صادر شد.

    گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم تولیدات این بخش در استان گلستان است و مجموع تولیدات دامی، زراعت و باغبانی آن سالانه به حدود یک میلیون تن می‌رسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *