×
×

یارانه ۹۰ میلیاردی برای حمایت از توسعه کشت پنبه

  • کد نوشته: 479651
  • ۲۹ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد قربانی روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در بازدید از شرکت تاکا اراک اظهار کرد: امروز از بخشی از این استان بازدیدهایی صورت گرفت. استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی در ذهن ها جای گرفته، اما ظرفیت های خوبی نیز در […]

    یارانه ۹۰ میلیاردی برای حمایت از توسعه کشت پنبه
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد قربانی روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ در بازدید از شرکت تاکا اراک اظهار کرد: امروز از بخشی از این استان بازدیدهایی صورت گرفت. استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی در ذهن ها جای گرفته، اما ظرفیت های خوبی نیز در حوزه کشاورزی استان وجود دارد و البته در کنار این ظرفیت ها مشکلات خاصی نیز وجود دارد.

    وی افزود: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته مشخص شد که استان در حوزه یکپارچه سازی مقداری مشکلات دارد که مقرر شد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، تسهیلاتی در اختیار بهره برداران مناطق خنداب و کمیجان قرار بگیرد تا آب های موجود به مزارع برسد و بهره وری آب ارتقا پیدا کند، همچنین در حوزه لایروبی و بهسازی قنوات نیز مقرر شد تسهیلات بلاعوض قابل توجهی به این استان اختصاص پیدا کند. در این استان بیش از ۴۰۰ قنات دایر است که ظرفیت بالایی به شمار می رود.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حوزه آبیاری نوین نیز همچنان سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت ۸۵ درصدی بلاعوض است. یکی از ظرفیت هایی که در این مناطق مشاهده شد کمبود صنایع تبدیلی بود که با توجه به ظرفیت تولید انگور، تسهیلات خوبی برای ایجاد زنجیره تولید صنایع تبدیلی کشمش در نظر گرفته شد تا ۲ یا ۳ صنعت تبدیلی کشمش در این مناطق ایجاد شود.

    قربانی بیان کرد: در خصوص مشکلات در سایر حوزه ها نیز شورای قیمت گذاری یک مصوبه داشته که امیدواریم به زودی اجرا شود تا دامداران بتوانند با آرامش به تولید خود ادامه دهند.

    وی در خصوص توسعه کشت پنبه بیان کرد: در دولت سیزدهم در وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای از بسته های حمایتی تدوین شده که یکی از این بسته های حمایتی در ارتباط با توسعه کشت پنبه است که در این راستا برای سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ یارانه حدود ۹۰ میلیارد تومانی لحاظ شده، همچنین حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای خط تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای حمایت از تولید کمباین و خرید کمباین توسط بهره برداران فعال در تولید پنبه در نظر گرفته شده که امیدواریم به توسعه کشت پنبه منجر شود و کیفیت پنبه تولیدی نیز ارتقا یابد.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست دولت، بیشتر حمایت از تولید داخل است مگر اینکه تولید داخل پاسخگوی تقاضای موجود نباشد، اضافه کرد: مقرر شد در خصوص تسهیلات مورد نیاز شرکت تاکا، تفاهم نامه ای با مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت کشاورزی منعقد و در آن چارچوب حمایت از تولید دستگاه های مختلف در ارتباط با پنبه و چغندر و کلزا انجام شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *