×
×

۱۰۰ تن سیب خراب شد نه هزاران تن!

  • کد نوشته: 5239
  • ۹ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • هفته گذشته مسئله فاسد شدن سیب‌های تنظیم بازاری دماوند که برای ذخایر احتیاطی و ملی بود، مطرح شد و صحبت‌ها از فاسد شدن هزاران تن سیب بود. در این باره صدرا علی‌اکبرخانی – مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران – گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد؛ چرا که این سیب توسط اتحادیه از سازمان تعاون […]

  • هفته گذشته مسئله فاسد شدن سیب‌های تنظیم بازاری دماوند که برای ذخایر احتیاطی و ملی بود، مطرح شد و صحبت‌ها از فاسد شدن هزاران تن سیب بود.

    در این باره صدرا علی‌اکبرخانی – مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغداران ایران – گفت: چنین مسئله‌ای وجود ندارد؛ چرا که این سیب توسط اتحادیه از سازمان تعاون روستایی خریداری شد و هم‌اکنون در حال صادرات به عراق است.

    حسین شیرزاد – رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی – نیز اینگونه پاسخ داد که اخباری که اخیرا درباره فاسد شدن هزاران تن سیب در سردخانه‌های دماوند منتشر شده، تکذیب می‌شود زیرا این محصول طی هفته‌های گذشته صادر شده است.

    اما مجتبی شادلو – رییس اتحادیه باغداران استان تهران – در این رابطه به ایسنا گفت: برخی در سال گذشته اطلاعات نادرست به دولت دادند که تولید سیب کم شده است و اگر این محصول را به اندازه کافی ذخیره نکند، برای شب عید هم سیبی برای ارائه به مردم نداریم و در همین راستا به غیر از سیب ذخیره شده برای تنظیم شب عید، ذخیره احتیاطی و ملی هم انجام شد.

    وی افزود: در همین راستا دیدید با وجود شایعات مطرح شده، هیچ مشکلی برای بازار سیب در شب عید و ایام نوروز به وجود نیامد اما از آنجا که دولت ذخیره احتیاطی را نیز در دستور کار قرار داد، موجب شد که این محصول تاکنون باقی بماند.

    رییس اتحادیه باغداران استان تهران اظهار کرد: حدود ۱۲۰۰ تن سیب در سردخانه‌های دماوند از ذخیره احتیاطی و ملی باقی مانده بود که نهایتا آن را صادر کردند و از این میزان حدود ۱۰۰ تن خراب شد که آن هم فاسد نشده بود و برای صنایع تبدیلی و تکمیلی فرستاده شد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *