×
×

۱۰۰ هزارتن برنج در گمرک دپو شده است

  • کد نوشته: 481273
  • ۲ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، کریم اخوان اکبری گفت: بنابر آمار اکنون ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتن برنج در گمرکات کشور دپو شده است که هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شود. به گفته او، طبق  آمار گمرک در ۸ ماهه امسال بیش از یک میلیون و […]

    ۱۰۰ هزارتن برنج در گمرک دپو شده است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، کریم اخوان اکبری گفت: بنابر آمار اکنون ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتن برنج در گمرکات کشور دپو شده است که هرچه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شود.

    به گفته او، طبق  آمار گمرک در ۸ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۴ هزارتن برنج وارد کشور شده است که به سبب مصادف شدن ماه رمضان با تعطیلات نوروز، تقاضا برای خرید در اسفند مضاعف می‌شود.  

    اخوان اکبری ادامه داد: براساس کسری کشور ۲۵۰ هزارتن دیگر برنج تا پایان سال باید وارد شود، اما بدلیل ازدیاد تقاضا در ایام پایانی سال انجمن پیشنهاد داده است که ۱۰۰ هزارتن از سهمیه سال آینده به اسفند اختصاص یابد تا دچار کمبود و گرانی نشویم.

    دبیرانجمن واردکنندگان برنج قیمت کنونی هرکیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۴۵ هزارتومان و پاکستانی ۶۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: زمانیکه ثبت سفارش و واردات برنج خارجی متوقف شود، این موضوع بر بازار برنج ایرانی و خارجی اثر می‌گذارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *