×
×

۱۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی روغن کشور افزوده می‌شود

  • کد نوشته: 477413
  • ۱۴ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، احمد عبدلی افزود: دو طرح ذخیره سازی روغن نباتی در استان تهران و البرز در حال ساخت است که با ساخت و تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌های در دست احداث، ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت روغن نباتی کشور اضافه […]

    ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت ذخیره‌سازی روغن کشور افزوده می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، احمد عبدلی افزود: دو طرح ذخیره سازی روغن نباتی در استان تهران و البرز در حال ساخت است که با ساخت و تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌های در دست احداث، ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت روغن نباتی کشور اضافه می‌شود.

    مدیرکل دفتر فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: پروژه ساخت مخازن روغن خام نباتی استان تهران در مجتمع شهید مدرس رباط کریم در مساحتی در زمینی به مساحت ۴۲ هزار متر مربع در حال انجام است.

    وی افزود: این طرح شامل ۱۳ مخزن فولادی (۷ مخزن برای ذخیره سازی روغن پالم به ظرفیت ۲۰ هزار تن و ۶ مخزن برای ذخیره‌سازی سویا و آفتابگردان به ظرفیت ۳۰ هزار تن) است.

    عبدلی اضافه کرد: ساختمان‌های تجاری و اداری و راه‌های دسترسی نیز همزمان با ساخت مخازن در حال ساخت است و زمین محل احداث پروژه به شرکت بازرگانی دولتی ایران تعلق دارد.

    مدیرکل فنی و مهندسی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در این مجتمع ساختمان‌های جنبی شامل آزمایشگاه، تعمیرگاه مکانیک و برق ساختمان، پمپاژ و سایر امکانات جانبی تعبیه شده و ساخت مجتمع دارای پیشرفت برنامه‌ای ۵۱ درصد و پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصد و پیشرفت مالی ۴۶ درصد است.

    وی افزود: همچنین ظرفیت ذخیره‌سازی ۵۰ هزار تنی روغن خام نباتی نیز در استان البرز و شهرستان کرج در زمینی به مساحت حدود ۶۷ هزار و ۴۳۷ متر، طراحی شده و در حال ساخت است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *