×
×

۱۰۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

  • کد نوشته: 482070
  • ۲۲ فروردین ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، سید محمدرضا سیدحسینی اظهار داشت: توسعه واحدهای مرغداری از شاخص‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان بوده که هم‌اینک در حال اجراست. وی ادامه داد: در این راستا به منظور رفع ممنوعیت ایجاد مرغداری‌های جدید بعد از گذشت ١٠سال در […]

    ۱۰۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، سید محمدرضا سیدحسینی اظهار داشت: توسعه واحدهای مرغداری از شاخص‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان بوده که هم‌اینک در حال اجراست.

    وی ادامه داد: در این راستا به منظور رفع ممنوعیت ایجاد مرغداری‌های جدید بعد از گذشت ١٠سال در دولت سیزدهم با هدف ارتقای ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ این سازمان با یک اقدام جهادی و انقلابی توسعه مرغداری‌ها جهت دستیابی به خود کفایی در تولید مرغ در استان را آغاز کرد که ثمره آن صدور مجوز احداث ۶۳۰ مرغداری جدید است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تا قبل از دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد نیاز استان توسط مرغداری‌های داخل استان تولید می‌شد که این رقم با بهره‌برداری از واحدهای جدید به حدود ۸۰ درصد ارتقاء خواهد یافت.

    وی تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای مرغداری جدید در سیستان و بلوچستان علاوه بر تامین نیاز استان زمینه اشتغال مستقیم حدود ۲ هزار نفر فراهم خواهد شد.

    سیدحسینی گفت: همچنین با توجه به زیرساخت‌های موجود سیستان و بلوچستان شامل پرواربندی‏‌ها، کشتارگاه‌های صنعتی، واحدهای بسته بندی و با بهره‌گیری از فرصت‌های مرزی و واردات دام این استان می‌تواند سالیانه ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز تولید و بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین کند.

    وی ادامه داد: با این اقدام فرصت‌های شغلی جدید و پایدار در سیستان و بلوچستان بوجود خواهد آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *