×
×

۱۰ هزار تن زیتون از باغ‌های استان سمنان برداشت شد

  • کد نوشته: 476390
  • ۱۵ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، مهدی قرائیان روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: سطح زیر کشت زیتون استان سمنان چهار هزار و ۳۳۹ هکتار است. وی افزود: حدود یکهزار هکتار از این میزان باغ‌های تازه‌احداث و غیربارور و بقیه بارور است. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: عمده […]

    ۱۰ هزار تن زیتون از باغ‌های استان سمنان برداشت شد
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا، مهدی قرائیان روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: سطح زیر کشت زیتون استان سمنان چهار هزار و ۳۳۹ هکتار است.

    وی افزود: حدود یکهزار هکتار از این میزان باغ‌های تازه‌احداث و غیربارور و بقیه بارور است.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: عمده سطح زیر کشت در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان و سرخه است و تولید میوه زیتون در سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن است.

    قرائیان گفت: کار برداشت زیتون برای مصرف کنسروی از اواسط مردادماه آغاز شد ولی عمده محصول زیتون تولید شده در استان برای روغن‌کشی از اوایل مهرماه برداشت می‌شود و در حال حاضر رو به پایان است.

    وی تصریح کرد: ۳۰ درصد زیتون باغ‌های استان سمنان برای مصرف کنسروی تولید و ۷۰ درصد از مجموع تولید برای تبدیل به روغن زیتون به کارگاه‌های روغن‌کشی منتقل می‌شود.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان‌ افزود: در حال حاضر هشت کارگاه فرآوری روغن زیتون در استان و در شهرستان‌های مختلف مستقر و فعال است.

    قرائیان گفت: عمده رقم زیتون کشت شده در استان سمنان با حمایت‌های یارانه‌ای برای تأمین نهال رقم زرد است و امسال برای توسعه کشت نهال یارانه‌دار تأمین شد.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان‌ گفت: توسعه ارقام زودبازده و پربازده مانند رقم آربکین و نیز تغییر ارقام نامناسب از طریق پیوند سرشاخه‌کاری در دستور کار جهاد کشاورزی استان سمنان است.

    از وسعت ۹.۷ هکتاری استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *