×
×

۱۸ میلیون هکتار اراضی کشور در چرخه کشت است

  • کد نوشته: 479750
  • ۴ مرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتار سطح اراضی آبی است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهاجر معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: وسعت کل […]

    ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشور در چرخه کشت است
  • معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتار سطح اراضی آبی است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مهاجر معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: وسعت کل اراضی کشور ما ۱۶۵ میلیون هکتار است که از این عدد در ۳۷ میلیون هکتار امکان کشت وجود دارد.

    به گفته او، بنده معتقدم که امکان بزرگ شدن عدد وجود دارد به طوریکه در آینده با گران شدن مواد غذایی یا ارزان شدن تکنولوژی با تبدیل آب شور به شیرین این اراضی را به زیر کشت می آوریم‌.

    مهاجر می گوید: ۱۸ میلیون هکتار اراضی در چرخه کشت است که ۱۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۸.۷ میلیون هکتار سطح اراضی آبی است.

    معاون وزیر جهاد گفت: امسال در طرح جهش تولید دیم زارها ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تحت پوشش رسمی قرار می گیرد و در صورت تمایل در استان ها تا ۵ میلیون هکتار امکان گسترش وجود دارد.

    با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی و اتکا بر تولید داخل از سه سال پیش برنامه طرح توسعه در دیم زارها با همکاری ستاد فرمان امام آغاز شد و سال گذشته در ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار توسعه پیدا کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *