×
×

۲۰ درصد بازار جهانی خرما در اختیار ایران است

  • کد نوشته: 478215
  • ۱۷ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی برومندی گفت: در صادرات خرما یک قیمت صادراتی و یک قیمت پایه صادراتی داریم که برای خرمای مضافتی مبلغ ۱.۱ دلار و برای کبکاب مبلغ ۹۰ سنت است. در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود […]

    ۲۰ درصد بازار جهانی خرما در اختیار ایران است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی برومندی گفت: در صادرات خرما یک قیمت صادراتی و یک قیمت پایه صادراتی داریم که برای خرمای مضافتی مبلغ ۱.۱ دلار و برای کبکاب مبلغ ۹۰ سنت است.

    در ۱۴ استان کشور ۲۶۸ هزار هکتار نخیلات خرما وجود دارد که ایران با تولید یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن در رتبه سومین تولیدکننده خرما در جهان قرار گرفته است.

    براساس تصمیم گیری دولت، قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی ۴۸ هزار تومان و قیمت این محصول در بسته‌های ۵۵۰ گرمی و ۷۰۰ تا ۷۳۰ گرمی به ترتیب ۳۲ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است که مردم می‌توانند این محصولات را با قیمت‌های مصوب در میادین میوه و تره بار تهیه کنند.

    به گفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، کمبودی در تولید خرما در کشور وجود ندارد و اکنون ۷۰ هزار تن خرما در سردخانه‌ها باقی مانده که در این ایام روانه بازار می‌شود.

    سرانه مصرف خرما در کشورمان ۸ تا ۱۰ کیلوگرم است یعنی ایرانیان سالانه در حدود ۱۰ کیلوگرم از این محصول را مصرف می‌کنند.

    به گفته برومندی با همکاری انجمن‌های ملی خرما و صادرکنندگان بازار این محصول را در ماه رمضان کنترل کرده‌ایم که افزایش تقاضا در این ایام موجب افزایش قیمت‌ها نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *