×
×

۲۰ درصد کشاورزی کشور قراردادی می شود

  • کد نوشته: 480577
  • ۱ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قربانی گفت: سال گذشته در سطح ۲۵۰ هزار هکتار کشت قراردادی  گندم داشتیم و امسال برای ۲ میلیون هکتار کشت قراردادی هدف‌گذاری شده است. به گفته او، هم اکنون در فاز اجرا و انعقاد قرارداد با کشاورزان برای اجرای […]

    ۲۰ درصد کشاورزی کشور قراردادی می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قربانی گفت: سال گذشته در سطح ۲۵۰ هزار هکتار کشت قراردادی  گندم داشتیم و امسال برای ۲ میلیون هکتار کشت قراردادی هدف‌گذاری شده است.

    به گفته او، هم اکنون در فاز اجرا و انعقاد قرارداد با کشاورزان برای اجرای کشت قراردادی در سال زراعی جدید هستیم، همواره  هدف‌گذاری کرده ایم که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ درصد کشاورزی قراردادی در کشور انجام شود.

    قربانی می گوید: امسال الگوی کشت برای ۱۵ محصول گندم، جو، چغندرقند، سیب زمینی، نیشکر،‌ذرت دانه ای، ذرت علوفه ای، پیاز، پنبه هدف‌گذاری شده است چرا که ۹۰ درصد سطوح زیر کشت مربوط به این محصولات است.

    معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد گفت: کشاورزی قراردادی ریسک تولید را کاهش می‌دهد،  همچنین در این نوع کشت، تولید کننده محصول در فصل برداشت برای محصول خود خریدار قطعی دارد که با این وجود دغدغه‌ای برای هدررفت محصول نداریم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که بخش خصوصی وارد صحنه کشاورزی قراردادی شود چرا که ذی نفع نهایی این طرح بخش خصوصی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *