×
×

۲۰ هزار تن رطب از نخیلات شادگان برداشت می‌شود

  • کد نوشته: 479659
  • ۲۹ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن رطب از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد زراعتکار اظهار کرد: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان شادگان آغاز شده است […]

    ۲۰ هزار تن رطب از نخیلات شادگان برداشت می‌شود
  • سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن رطب از نخلستان‌های شهرستان برداشت شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد زراعتکار اظهار کرد: برداشت رطب نوبرانه از سطح ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از نخلستان‌های بارور شهرستان شادگان آغاز شده است و تا پایان مردادماه امسال ادامه دارد.

    وی افزود: انواع مختلفی از خرما در نخلستان‌های شادگان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها استعمران، برحی و بریم است که در کارگاه‌های بسته‌بندی آماده صادرات به خارج از کشور می‌شوند.

    سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شادگان ادامه داد: شغل بیشتر روستاییان شادگان باغبانی و دامپروری است و حدود ۸۰ درصد مردم شهرستان از نخلستان‌های منطقه امرار معاش می‌کنند.

    زراعتکار گفت: ۸۰ درصد از نخلستان‌های شهرستان شادگان مربوط به حوضه جراحی و۲۰ درصد آن مربوط به حوضه کارون است.

    وی افزود: شهرستان شادگان در جنوب خوزستان دارای بیش از۲ میلیون اصله نخل، یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما بوده و استعمران، گنطار، بریم، برحی و اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *