×
×

۲۲ استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند

  • کد نوشته: 477445
  • ۱۶ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، شرایط بازار برنج نشان می‌دهد که با غفلت دولت قبل، همه برنج تولید داخل به دست واسطه‌ها افتاده است و همین امر موجب آشفتگی بازار برنج شد و در عین حال بارندگی‌های اخیر و سیل‌های مناطق جنوبی کشور موجب کمبود سیب زمینی […]

    ۲۲ استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، شرایط بازار برنج نشان می‌دهد که با غفلت دولت قبل، همه برنج تولید داخل به دست واسطه‌ها افتاده است و همین امر موجب آشفتگی بازار برنج شد و در عین حال بارندگی‌های اخیر و سیل‌های مناطق جنوبی کشور موجب کمبود سیب زمینی شد.

    براساس دستور رییس‌جمهوری دولت سیزدهم، با رصد و  پایش‌های روزانه اجازه داده نشد تا مشکل افزایش قیمت بازار برنج و سیب زمینی به هفته برسد و فورا برای جبران آن در قرارگاه امنیت غذایی تصمیمات مهمی اتخاذ شد که نتیجه آن اتخاذ تصمیم‌هایی برای کنترل بازار برنج و سیب زمینی بوده است. به‌طوری که با توجه به رسیدن سقف صادرات به ۶۰۰ هزار تن تعیین شده، وضع عوارض صادراتی برای صادرات سیب زمینی در دستور کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی قرار گرفت.

    از صبح امروز (شنبه ۱۶ بهمن‌ماه) سیب زمینی با قیمت ۱۰ هزار تومان در سطح میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود و همچنین سامانه «بازرگام» نیز توزیع هوشمند سیب زمینی با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان را برای تحویل درب منازل آغاز کرده است.

    تصمیم‌گیری درباره واردات ۱۰۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع گواهی شده خارج از کشور با رعایت پروتکل‌های قرنطینه ای و تحت نظارت سازمان حفظ نباتات برای مصارف صنعتی، خوراکی و بذری از نتایج این جلسات است.

    تصمیم‌گیری برای کنترل بازار برنج نیز به گونه ای بوده که براساس این مصوبه تا شب عید ۲۰۰ هزار تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی در بازار توزیع می‌شود و همچنین مقرر شد فروشگاه‌های زنجیره ای و سازمان میادین میوه و تره بار تهران برنج خارجی با نرخ تنظیم بازار به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

    توزیع هوشمند برنج در سامانه بازرگام و سامانه «هست اینجا» با قیمت های تنظیم بازاری هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، پاکستانی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. به عنوان مثال عرضه هوشمند درب منازل شهروندان در شهر مقدس قم از صبح پنجشنبه (۱۴ بهمن‌ماه) آغاز شده است.

    با توجه به عدم کمبود برنج و ذخایر بالای ۳۰۰ هزار تنی برنج ایرانی در مازندران و گیلان، عرضه گسترده برنج ایرانی نیز از هفته آینده توسط اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای و اتحادیه استان های مازندران و گیلان آغاز می شود.

    مقرر شد سازمان تعزیرات حکومتی نظارت بر بازار برنج را تشدید و با گران‌فروشی و احتکار برنج برخورد جدی داشته باشد.

    واردات ۱۵۰ هزارتن برنج از پاکستان (با توجه به مشابهت با برنج ایرانی) نیز در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

    بنابراین توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازاری، برنج پاکستانی تنظیم بازار کیسه ۱۰ کیلویی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی تنظیم بازاری کیسه ۱۰ کیلویی ۱۲۵ هزار تومان، برنج هندی تنظیم بازاری کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زمینی کیلویی ۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

    تاکنون ۲۲ استان به شبکه توزیع هوشمند کالاهای اساسی پیوسته‌اند.

    ۲۲ استان تحت پوشش شبکه هوشمند توزیع کالاهای اساسی قرار گرفتند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *