×
×

۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان انجام شد

  • کد نوشته: 480447
  • ۱۷ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در هفت ماهه امسال بیشترین میزان جوجه‌ریزی مربوط به فروردین و مهر ماه هرکدام با بیش از چهار میلیون قطعه بوده است. به گفته پیمان اسکندری در مجموع میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان در […]

    ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان انجام شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در هفت ماهه امسال بیشترین میزان جوجه‌ریزی مربوط به فروردین و مهر ماه هرکدام با بیش از چهار میلیون قطعه بوده است.

    به گفته پیمان اسکندری در مجموع میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

    حذف ارزترجیحی واردات نهاده‌های دامی، افزایش قیمت خرید نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای مرغداری، افزایش سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت های این واحدها و ناکافی بودن تسهیلات پرداختی سرمایه در گردش از جمله مهمترین دلایل بیان شده برای کاهش جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان از سوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان است.

    وی در مورد دیگر دلایل کاهش میزان تولید جوجه ریزی گفت که در سال های گذشته میزان تولید به دلیل یارانه‌یی که به واحدهای تولیدی داده می شد به طور واقعی اعلام نمی شد ولی امسال آمارها واقعی‌تر شده است.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: روند جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان رو به رشد است به گونه‌ای که در مهر امسال میزان جوجه ریزی نسبت به شهریور همین سال ۳۰ درصد افزایش داشته است لذا براساس پیش بینی‌های انجام شده در ماه‌های آینده وضعیت تولید در این بخش بهتر خواهد شد.

    یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است؛ ۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان هم به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

    بر اساس آخرین گزارش عملکرد سالانه تولید محصولات زراعی و باغی استان که مربوط به سال ۱۴۰۰  است در ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت؛ یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول تولید شده و میزان برداشت محصولات باغی هم ۴۴۳ هزار تن بوده است.

    از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است سالانه هم حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

    ۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *