×
×

۲.۵ میلیون دوز واکسن آنگارا در حال ترخیص از گمرک

  • کد نوشته: 476406
  • ۱۶ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • محمدباقر مقدس مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به آنکه بیماری آنگارا در دنیا شایع نیست و تنها مناطق خاصی درگیر آن هستند، واکسن در این حوزه به وفور موجود نیست. او ادامه داد: یک‌میلیون دوز واکسن هندی به صورت آزمایشی وارد کشور شده […]

    ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنگارا در حال ترخیص از گمرک
  • محمدباقر مقدس مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به آنکه بیماری آنگارا در دنیا شایع نیست و تنها مناطق خاصی درگیر آن هستند، واکسن در این حوزه به وفور موجود نیست.

    او ادامه داد: یک‌میلیون دوز واکسن هندی به صورت آزمایشی وارد کشور شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن جواب داده است.

    این مقام مسئول گفت: طی فراخوانی سازمان دامپزشکی به شرکت‌های واکسن دام و طیور اعلام کرد که واکسن آنگارا را وارد کنید. همچنین از ۲ کشور دیگر درخواست واردات واکسن دادند که هم اکنون در حال اخذ مجوز هستند، پیش بینی می‌شود که طی یک تا ۲ ماه آتی از سه کشور واکسن وارد شود.

    مقدس ادامه داد: هم اکنون یک‌پارت واکسن به میزان ۲.۵ میلیون دوز آمده که به دنبال حل امور گمرکی به منظور توزیع بین گروه‌های هدف مرغ مادر هستیم. همچنین پارت دوم به میزان ۲ میلیون دوز در ۱۰ روز آینده وارد می‌شود که این روند تا زمان نیاز ادامه می‌یابد.

    مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌ها گفت: مرغ‌های مادر در دوره پرورش ۲ مرحله باید واکسن استفاده کنند که با این وجود ایمنی گله‌های مرغ مادر به جوجه‌های گوشتی منتقل می‌شود.

    به گفته او، بیماری آنگارا در گله‌های مرغ مادر علایم و تلفات خاصی ندارد، اما از مرغ مادر می‌تواند به جوجه‌های گوشتی منتقل شود که با این وجود مرغداران رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی را باید رعایت کنند.

    این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه بیماری تازه وارد کشور شده است، از این رو با ورود به واحد مرغداری اقدام به حذف گله می‌کنیم تا بتوانیم کانون بیماری را به حداقل برسانیم و از طرف دیگر واکسن به کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری کمک‌ می‌کند.

    مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری طیور سازمان دامپزشکی گفت: اگر یک سوم واحد مرغداری درگیر بیماری شود، اقدام به حذف کل واحد می‌کنیم.

    مقدس ادامه داد: بیماری ویروسی قابل پیش بینی نیست و عدم رعایت موازین بهداشتی و واکسیناسیون به موقع می‌تواند شرایط بیماری را بدتر کند.

    این مقام مسئول در پایان گفت: در دنیا بیماری‌های ویروسی همانند کرونا قابل پیش بینی نیست و همواره امیدمان این است که واکسیناسیون همانند آنفلوانزا حاد پرندگان جواب دهد و بیماری مهار شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *