×
×

۴۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 478786
  • ۲۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران‌جوان ، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان خریداری شده که نسبت به پارسال ۱۲ تا ۱۳ درصد رشد داشته است. به […]

    ۴۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران‌جوان ، عطااله هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان خریداری شده که نسبت به پارسال ۱۲ تا ۱۳ درصد رشد داشته است.

    به گفته او، تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد مطالبات پرداخت شده  که کشاورزان نسبت به این موضوع گلایه مند هستند.

    هاشمی می‌گوید: هم اکنون قیمت هر کیلو جو در مبادی ورودی کشور ۱۲ هزار تومان است که تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران منجر به هدر رفت گندم به سمت خوراک دام و طیور می شود.

    رئیس بنیاد میلی گندمکاران گفت: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران ضمن جلوگیری از هدررفت گندم تولیدی، موجب شده میزان خرید و تولید به یکدیگر نزدیک شود.

    بنابر پیش بینی مسئولان بنیاد ملی گندمکاران امسال ۶.۵ تا ۷ میلیون تن گندم تولید می شود که برآوردها حاکی از آن است که ۵ تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن وارد چرخه خرید شود.

    استمرار تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران پای دلالان به چرخه خرید و جایگزینی آن با خوراک‌دام و طیور را به همراه دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *