×
×

۴۶ هزار هکتار از اراضی استان تهران زیر کشت گندم

  • کد نوشته: 477556
  • ۲۳ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  بهنیا گفت: متوسط عملکرد گندم در شرایط آبی نرمال ۶ تن، جو ۴.۵ تا ۵ تن و کلزا ۵.۵ تن در هکتار است. آمارهای تولید نشان می‌دهد که سال زراعی گذشته در استان تهران حدود ۴۳ هزار هکتار کشت گندم و ۳۱ […]

    ۴۶ هزار هکتار از اراضی استان تهران زیر کشت گندم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  بهنیا گفت: متوسط عملکرد گندم در شرایط آبی نرمال ۶ تن، جو ۴.۵ تا ۵ تن و کلزا ۵.۵ تن در هکتار است.

    آمارهای تولید نشان می‌دهد که سال زراعی گذشته در استان تهران حدود ۴۳ هزار هکتار کشت گندم و ۳۱ هزار هکتار کشت جو داشتیم.

    مدیر امور زراعت جهاد استان تهران گفت: با توجه به آنکه ۴۰ درصد آب مزارع مورد نیاز استان را آب‌های سطحی شامل می شود؛ بنابراین شرایط اقلیمی مناسب در بهار و پاییز تاثیر بسزایی در عملکرد دارد.

    طبق گفته مسئولان وزارت جهاد در سال زراعی گذشته ۲۰۰ هزار تن گندم در استان تهران تولید شده که با این وجود رتبه نخست کشوری به استان تهران اختصاص دارد.

    بهنیا گفت: با توجه به تامین کود سرک کشاورزان، مشکلی در تامین وجود ندارد.

    طبق اظهار نظر مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی با وجود آنکه ۴۰ درصد آب مزارع مورد نیاز استان را آب سطحی شامل می شود، از این رو بارندگی مناسب در عملکرد تولید و تامین آب تاثیر بسزایی دارد؛ چرا که تامین آب شرب اولویت استان تهران است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *