×
×

۶۰ هزار تن روغن خام در انتظار ابلاغ مصوبه کاهش حقوق ورودی به گمرک

  • کد نوشته: 479337
  • ۷ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به دلیل عدم ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تغییر حقوق و عوارض گمرکی کالاهای اساسی به یک درصد، بیش از ۶۰ هزار تن روغن نباتی در گمرکات معطل مانده است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، در حالی که به دلیل تحولات […]

    ۶۰ هزار تن روغن خام در انتظار ابلاغ مصوبه کاهش حقوق ورودی به گمرک
  • به دلیل عدم ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تغییر حقوق و عوارض گمرکی کالاهای اساسی به یک درصد، بیش از ۶۰ هزار تن روغن نباتی در گمرکات معطل مانده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، در حالی که به دلیل تحولات جاری در جهان تامین اقلام کشاورزی به ویژه روغن و دانه‌های روغنی با بحران همراه است در ایران بیش از ۶۰ هزار تن روغن بخش خصوصی به دلیل عدم تغییر تعرفه در بنادر کشور در انتظار انجام تشریفات گمرکی برای ترخیص و ورود به کشور در بنادر رسوب کرده‌اند.

    بنا بر این گزارش با توجه به عدم ابلاغ دفتر تنظیم بازار به گمرکات مبنی بر تغییر حقوق و عوارض گمرکی به عدد یک، گمرک نیز کماکان عدد تعرفه‌ای سال گذشته را ملاک ترخیص می‌داند که با توجه به حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ و انجام محاسبات بر اساس نرخ سامانه‌ای – تی – اس هزینه بالایی به وارد کنندگان تحمیل می‌کند، ضمن آنکه هزینه‌های بالای انبارداری نیز این مهم را دو چندان می‌کند.

    همچنین علاوه بر موارد فوق با توجه به هزینه‌های بالای انبارداری لازم است با ابلاغ هر چه سریع‌تر مصوبه ستاد تنظیم بازار به گمرکات برای اجرای کاهش تعرفه واردات کالای اساسی، از رسوب کالا در بنادر کشور جلوگیری شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *