×
×

۸۵هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

  • کد نوشته: 475641
  • ۱۸ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی […]

    ۸۵هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
    وی با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف استان و سراسر کشور شود.

    مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.
    وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

    شهرکی گفت: امسال برای نخستین بار تولید کشت بافت پاجوش موز در جنوب استان به منظور تامین نهال مورد نیاز باغات منطقه در حال انجام است.

    سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
    تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک، زرآباد، دشتیاری و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *