×
×

۸ تا ۱۰ درصد تولید ماهی از بین رفت

  • کد نوشته: 479843
  • ۵ شهریور ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: در سیل اخیر ۸ هزار تن ماهی از بین رفت که این‌میزان ۸ تا ۱۰ درصد تولید کل کشور را تشکیل می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سر مزرعه ۶۸ تا […]

    ۸ تا ۱۰ درصد تولید ماهی از بین رفت
  • مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: در سیل اخیر ۸ هزار تن ماهی از بین رفت که این‌میزان ۸ تا ۱۰ درصد تولید کل کشور را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا سر مزرعه ۶۸ تا ۶۹ هزار تومان و عمده فروشی تهران ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده ۹۵ هزار تومان است که با احتساب ۲۰ درصد سود ۱۲۰ هزار تومان باید عرضه شود.

    نبی زاده می گوید: دولت از بازار آبزیان همانند مرغ که در سبد کالای خانوار می‌بیند، باید حمایت کند چرا که هم اکنون مزارع با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: امسال واردات تخم چشم زده نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است که این امر نشان می دهد رغبتی برای تولید نیست.

    بنابر آمار اعلامی اتحادیه ماهیان سردآبی در سیل اخیر حدود هزار میلیارد تومان به مزارع خسارت وارد شد، این‌ در حالی است که کمتر از ۱۰ درصد مزارع بیمه بودند و در نتیجه این امر اثرات مخربی بر بازار ماهی می‌گذارد.

    سال گذشته ۱۵۰ هزار تن قزل آلا در کشور تولید شد که امسال به سبب شرایط خشکسالی و سیل پیش بینی می شود که تولید ۱۰ درصد کاهش یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *