×
×

۹۰ درصد کشت گندم در استان‌های سردسیر انجام شد

  • کد نوشته: 480502
  • ۲۳ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطااللّه هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار در استان‌های سردسیر بالای ۹۰ درصد، مرکزی ۶۰ تا ۷۰ درصد و گرمسیر ۳۰ تا ۳۵ درصد کشت گندم آبی و دیم انجام شده است. به گفته او، با توسعه کشت دیم زار‌ها سطح […]

    ۹۰ درصد کشت گندم در استان‌های سردسیر انجام شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطااللّه هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار در استان‌های سردسیر بالای ۹۰ درصد، مرکزی ۶۰ تا ۷۰ درصد و گرمسیر ۳۰ تا ۳۵ درصد کشت گندم آبی و دیم انجام شده است.

    به گفته او، با توسعه کشت دیم زار‌ها سطح زیر کشت گندم دیم با افزایش ۵۰۰ هزار هکتاری به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد، اما سطح زیرکشت آبی همانند سال قبل ۲ میلیون هکتار خواهد بود.

    هاشمی می‌گوید: هم اکنون در خصوص تامین کود‌های ازوته مشکلی نداریم، به میزان کافی در اختیار استان‌ها قرار گرفته است. اما کود‌های فسفاته و پتاسه به سبب وارداتی بودن، آن طور که باید و شاید توزیع نشده است.  

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشت قراردادی با همکاری شرکت خدمات حمایتی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، اتحادیه و تشکل‌های تولیدی در حال انجام است که امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.

    بنابر گفته هاشمی، برآورد‌ها حاکی از آن است که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی و نزولات آسمانی، خودکفایی محقق می شود به طوریکه سال آینده برای تامین نان کشور نیازی به واردات نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *