×
×

مطالبات آردسازان از دولت قبل باقی مانده است+سند

  • کد نوشته: 468888
  • ۲۲ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  •  به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جعفر ایزدیار دبیر کل کانون انجمن های صنایع  آرد ایران در نامه ای خطاب به یزدان سیف رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تسویه نشدن مطالعات سال ۹۹ آسیابان ها گلایه کرده و به مشکل کمبود نقدینگی فعلان این بخش اشاره کرد. متن این نامه به […]

    مطالبات آردسازان از دولت قبل باقی مانده است+سند
  •  به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جعفر ایزدیار دبیر کل کانون انجمن های صنایع  آرد ایران در نامه ای خطاب به یزدان سیف رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تسویه نشدن مطالعات سال ۹۹ آسیابان ها گلایه کرده و به مشکل کمبود نقدینگی فعلان این بخش اشاره کرد.

    متن این نامه به شرح زیر است.

    جناب آقای سیف

    معاون محترم وزیر، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

    با سلام و احترام

    بازگشت به نامه شماره ۹۱۵۵۹/۰۵ مورخ ۲۰/۷/۱۴۰۰ در مورد نحوه تسویه‌حساب مطالبات کارخانه‌های آرد به استحضار می‌رساند که حسب مصوبه شماره ۱۴۶۰۱/۲۰ مورخ ۷/۷/۱۴۰۰ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایت محصولات اساسی کشاورزی که با امضای وزیر محترم کشاورزی ابلاغ گردیده است، آن شرکت محترم مکلف گردیده که مطالبات سال ۱۳۹۹ کارخانه‌های آردسازی را ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ تسویه نماید ولیکن مشاهده می‌گردد که علی‌رغم صراحت مصوبه فوق و علی‌رغم علم و آگاهی آن مقام محترم به بحران کمبود نقدینگی در کارخانه‌ها، ناشی از تاخیر در تسویه مطالبات، بخشنامه صدرالاشاره را ابلاغ فرموده‌اید که صرف‌نظر از مغایرت با مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایت محصولات اساسی کشاورزی، تسویه مطالبات سال ۱۳۹۹ را به چندین ماه موکول نموده است که این امر به معنی عدم حل مساله و ادامه بحران خواهد بود.

    لهذا ضمن یادآوری مجدد مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی و در جهت حل این بحران خواهشمند است دستور فرمایند برابر مصوبه شماره ۱۴۶۰۱/۲۰ مورخ ۷/۷/۱۴۰۰ کل مطالبات ۱۳۹۹ کارخانه‌ها سریعا پرداخت گردد تا به این ترتیب مشکل نقدینگی کارخانه‌ها برطرف گردد.

    ایزدیار- دبیرکل

    این نامه در حالی از سوی کانون صنایع آرد ایران منتشر شده است که حسن حنان عضو هیات‌مدیره، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه ای به تاریخ ۲۰/۷/۱۴۰۰ نحوه تسویه حساب جبران هزینه آسیابانی کارخانجات آردسازی در سال ۱۳۹۹ را به شرح زیر ابلاغ کرده بود:

    مدیرکل محترم غله و خدمات بازرگانی استان… (۳۱ استان)

    موضوع: نحوه تسویه حساب جبران هزینه آسیابانی کارخانجات آردسازی در سال ۱۳۹۹

    با سلام؛

    احتراما در راستای اجرای بندهای «۱ و ۲» مصوبه شماره ۳۸۲۲۸/ت ۵۸۶۶۸هـ مورخ ۸/۴/۱۴۰۰ هیات‌ محترم وزیران درخصوص جبران افزایش هزینه‌های آسیابانی کارخانجات آردسازی در سال ۱۳۹۹، به میزان «۲۱.۵» درصد برای آرد یارانه‌ای از محل گندم «۶.۶۵۰» ریالی (نوع «یک») و «۸» درصد برای آرد یارانه‌ای از محل گندم «۹.۰۰۰» ریالی (نوع «۲»)، باتوجه به استخراج اطلاعات آرد خبازی تحویلی از این دو محل از سامانه‌های فروش آرد «یارانه‌ای» و «سایر مصارف» و آرد مصرفی نیروهای «نظامی و انتظامی» به تفکیک استان و کارخانه و ارسال آن به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مبلغ بستانکاری طی نامه شماره ۲۷۸۰/۴۰۰۸/۳۷۰ مورخ ۱۰/۷/۱۴۰۰ توسط سازمان مذکور محاسبه و اعلام گردیده است. لذا آن اداره کل‌ موطف است براساس رویه ذیل و جداول پیوست، نسبت به استهلاک مبالغ بستانکاری هر کارخانه در زمان فروش سهمیه گندم ماهیانه براساس نرخ گندم، از ابتدای ۱/۸/۱۴۰۰، اقدام نماید.

    الف) مطالبات از محل گندم ۶.۶۵۰ ریالی

    ۱) ابتدا بستانکاری سال گذشته هر کارخانه از بابت گندم ۶.۶۵۰ ریالی ملاک عمل قرار گرفته و ۶۰% بهای گندم ۶.۶۵۰ ریالی خریداری شده  توسط کارخانه در ماه آتی (آبان‌ماه) از این محل لحاظ و نسبت به اخذ بهای ۴۰% مابقی گندم فروخته شده، سهمیه آبان‌ماه اقدام شود.

    ۲) در ماه‌های آتی نیز ماهانه ۲۰% از بهای خرید گندم کارخانجات آردسازی در زمان خرید از محل مطالبات مذکور محاسبه و در حساب‌ها اعمال شود تا مطالبات کارخانجات صفر گردد.

    ب) مطالبات از محل گندم ۹.۰۰۰ ریالی

    ۱) از آنجایی‌که بستانکاری از کارخانجات از محل گندم ۹.۰۰۰ ریالی در دو بخش؛

    الف) فروش آرد خبازی از طریق سامانه «سایر مصارف»

    ب) فروش آرد خارج از سامانه به منظور تامین آرد نیروهای «نظامی و انتظامی».

    صورت پذیرفته، ابتدا می‌بایست جمع بستانکاری کارخانجات مشمول از بابت این محل (الف و ب) محاسبه و سپس نسبت به تسویه و اعمال در حساب‌ها به رویه ذکر شده برای بندهای گندم ۶.۶۵۰ ریالی اقدام شود.

    تبصره: کارخانجاتی که کسری یا بدهی به این شرکت دارند، ابتدا می‌بایست کل بدهی یا کسری از مطالبات آنان کسر، در صورت مانده بستانکاری نسبت به استرداد مابقی آن طبق ضوابط ابلاغی اقدامات لازم معمول گردد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *